Wiosenna łatka Civilization 6 modyfikuje kary za wojowniczość
W końcu.
Civilization 6 to udana strategia turowa w zasłużonej serii, lecz wielu graczy przyzna z pewnością, że nakładane na naszą cywilizację kary za wojowniczość są zbyt surowe.
Minusy otrzymujemy niekiedy nawet, jeśli nie udzielamy się w działaniach wojennych, stawiając na pasywne podejście i rozwój kulturowy czy technologiczny. Wystarczy bronić się przed napaścią nacji prowadzonych przez sztuczną inteligencję.
Odpowiedzialne za produkcję studio Firaxis opublikowało obszerną listę zmian planowanych w wiosennej łatce. Jak zapewniają deweloperzy, kary za wojowniczość będą teraz dotyczyły tylko frakcji, które rzeczywiście przejmują cenne miasta oponentów.
Łatka zadebiutuje jeszcze w tym tygodniu na PC z systemami operacyjnymi Windows, a wkrótce później także w wersjach Mac i Linux.
Kary za wojowniczość zostaną powiązane ze statusem dyplomatycznym. Obliczanie minusów będzie więc ograniczane, jeśli gra ustali, że jesteśmy stroną broniącą się przy wypowiadaniu wojny czy przejmowaniu miasta, nie atakującą.
Poniżej przykład od Firaxis:
„Macedonia prowadzi wojnę z Persją. Jeśli Indie dołączą do konfliktu z Persją w połowie i przejmą miasto należące do tej frakcji, Macedonia otrzyma karę za wojowniczość względem Indii ograniczoną o 40 procent.”
Pod uwagę brana będzie także populacja miasta. Jeśli przejmujemy małe osiedle, minusy będą mniejsze.
„Persepolis zostaje podbite, po czym jego populacja wynosi 6. Średnia wielkość miasta w grze wynosi 8. Miasto jest więc o 25 procent mniejsze od średniej. Dlatego też kara za wojowniczość zostaje zmniejszona o 25 proc.” - czytamy w przykładzie.
Obszerna lista w komunikacie na Steamie ujawnia także szereg innych poprawek: w sztucznej inteligencji, balansie rozgrywki, trybie wieloosobowym i nie tylko.