Wioski w Manor Lords będą jeszcze piękniejsze. Poznaliśmy nadchodzące nowości
Aktualizacja dla wędkarzy.
Twórca Manor Lords ze studia Slavic Magic podzielił się najbliższymi planami rozwoju produkcji we wczesnym dostępie. Deweloper postanowił zareagować na prośby graczy i dodać do gry opcję tworzenia stawów. Równolegle rozwija też wersję na silniku Unreal Engine 5.
Stawy rybackie wprowadzą najwyraźniej nową mechanikę pozyskiwania żywności, która na ten moment ogranicza się do polowania, zbieractwa jagód, sadownictwa i rolnictwa. Oprócz tego będą też miłym dodatkiem kosmetycznym, który jeszcze bardziej upiękni sielankowe krajobrazy wiosek.
Stawy trafią do gry w następnej aktualizacji, która powinna zadebiutować w ciagu najbliższych kilku tygodni. W tym samym patchu Manor Lords pożegna się z silnikiem Unreal Engine 4 i przeskoczy na „piątkę”. Twórca gry wyjaśnił, że zmiana ułatwi naprawianie błedów i wprowadzanie kolejnych aktualizacji.
Z komentarzy pod ogłoszeniem dowiemy się, że w planach jest również dalsze poszerzanie mechaniki zdobywania pożywienia poprzez dodanie do gry rzeźnika. Obecnie ekonomii gry daleko od ideału, a utrzymywanie wioski o samym chlebie i jagodach jest popularną sztuczką. Najwyższa pora poszerzyć dietę wieśniaków o mięso.
Niejaki „Szaku” zasugerował, że - jak na prawdziwego polskiego dewelopera przystało - Slavic Magic powinno dodać do gry opcję zbierania grzybów. Twórca przyznał, że stworzył już pierwszy prototyp grzybobrania, ale kolejny zasób pożywienia mógłby okazać się nie tylko zbędny, ale i problematyczny. Niewykluczone jednak, że do pomysłu jeszcze powróci.
Manor Lords pozostaje dostępne w fazie wczesnego dostępu poprzez Steam, GOG, Epic Games Store oraz Game Passa. Każda aktualizacja trafia najpierw do wersji beta platformy Valve, a dopiero po pewnym czasie jest udostępniana w innych launcherach. W przypadku następnego patcha będzie zapewne podobnie.