Wirtualne kości do gry w Baldur's Gate 3 przestały działać. Twórcy nie wiedzą dlaczego i opóźniają patch
„Próbujemy zrozumieć, jak do tego doszło”.
Współczesne gry komputerowe to niezwykle złożone programy i pojawienie się mniej lub bardziej poważnych błędów nie jest niczym nowym. Czasami jednak niektóre problemy są tak niespodziewane, że zaskakują nawet samych twórców - jak to ma teraz miejsce z Baldur’s Gate 3.
Jak możemy się dowiedzieć z wiadomości opublikowanej w mediach społecznościowych, studio Larian zmuszone było przełożyć zamknięte testy dużej aktualizacji „Patch 7” ze względu na bardzo nietypową sytuację.
„Zamknięta beta Patch 7 została opóźniona. Dlaczego? Podczas naprawiania błędów pasywne rzuty kośćmi przestały działać” - piszą deweloperzy w wiadomości przesłanej na portalu X (dawniej Twitter). „Próbujemy zrozumieć, jak do tego doszło, więc musimy przesunąć planowane zamknięte testy beta na późniejszą część tygodnia”.
Na pocieszenie deweloperzy informują, że dzięki zaistniałej sytuacji wszyscy gracze mają jeszcze dodatkowe kilka dni na zarejestrowanie się do wzięcia udziału w testach. Można to zrobić przez kartę produktu na Steamie, a pula osób, które wezmą udział w testach, zostanie wybrana losowo spośród wszystkich zarejestrowanych.
Warto też dodać, że gracze śledzący oficjalne konta gry w mediach społecznościowych bardzo pozytywnie zareagowali na szczerość deweloperów i jasne wyjaśnienie, dlaczego testy nie mogą się odbyć w planowanym terminie. Sami twórcy w odpowiedzi do jednego z komentarzy przyznali, że naprawianie błędów w grach to swego rodzaju syzyfowa praca, ponieważ czasami naprawianie jednej usterki może wywołać inną.
„Łatanie błędów jest jak granie w »Uderz Kreta«. Naprawiasz jeden problem, a zaraz następny może się pojawić w innym miejscu” - komentuje przedstawiciel studia.