Wkrótce kolejna aktualizacja Battlefielda 4 z poprawkami w kodzie sieciowym
AKTUALIZACJA: Dziś debiut patcha.
Aktualizacja (30.09.2014): Przedstawiciele studia DICE poinformowali na Twitterze, że „jesienny patch” do Battlefielda 4 zadebiutuje jeszcze dzisiaj na PC oraz na konsolach obu generacji.
Łatka o rozmiarze 1,16 GB powinna już być dostępna na Originie w wersji PC. Usługa Battlelog jest obecnie wyłączona w związku z przygotowaniami do aktualizacji.
*
Oryginalna wiadomość (22.09.2014): Studio Dice poinformowało na oficjalnym blogu Battlefielda 4, że na koniec września zaplanowano publikację kolejnej dużej aktualizacji, określonej jako „jesienny patch”.
Wśród wymienianych poprawek, graczy zainteresują zapewne kolejne usprawnienia w kodzie sieciowym, który boryka się z mniejszymi i większymi problemami od premiery gry w październiku ubiegłego roku.
Domyślnie włączona będzie teraz opcja „High Frequency”, która tworzy specjalną „strefę” w bezpośrednim otoczeniu gracza. Informacje wewnątrz są odświeżane częściej, co ma skutkować zmniejszeniem opóźnień. Opcja pojawi się także na PlayStation 3 i Xboksie 360.
Deweloperzy usprawniają również prędkość rejestracji obrażeń, co powinno wpłynąć korzystnie na grę przy nieco mniej stabilnych połączeniach i wyeliminować momenty, w których giniemy, choć oddaliśmy strzał jako pierwsi.
Zgodnie z zapowiedziami z sierpnia, w planach jest także zmiana sposobu poruszania się żołnierzy na przypominający rozwiązanie z Battlefielda 3, ale bez utraty jakości animacji.
Na ekranie zostaną jedynie najważniejsze informacje, a cały HUD zostanie „wyczyszczony”. Gracze sami wybiorą, jakie dane zobaczą podczas meczów. „W granicach rozsądku” - dodaje Dice.
Twórcy przygotowują też szereg innych zmian, jak zmniejszone korzyści ze stosowania hamulca wylotowego i ciężkiej lufy, zwiększenie celności przy stosowaniu celowników laserowych czy ułatwione reanimowanie rannych kolegów z zespołu.