Skip to main content

Wolcen - build, postać: Mag dolegliwości (Debuff)

Obrażenia w czasie i osłabianie.

Dzięki rozbudowanemu i dającemu ogromne możliwości drzewku umiejętności pasywnych, gracze w Wolcen są w stanie tworzyć najróżniejsze buildy wykorzystujące konkretna mechanikę. Świetnym przykładem jest build oparty o dolegliwości, czyli negatywne efekty - jak krwawienie czy podpalenie - nakładane na wroga. W niniejszym rozdziale prezentujemy build skupiający się wokół zadawaniu wrogom obrażeń opartych właśnie o dolegliwości.


Atrybuty i umiejętności

Jeśli chodzi dobór umiejętności pasywnych, skupiamy się na inwestowaniu w te, które poprawiają wartość osłony postaci i wszystko co związane z dolegliwościami - szansę nałożenia czy obrażenia. Poniższy obrazek prezentuje rozdysponowanie punktów dla postaci na 90 poziomie doświadczenia. Pierścienie drzewka ustawić należy tak, by archetyp Żołnierz (1) łączył się ze Strażnikiem (2) i na końcu z Eosem (3).

Dobierając zdolności aktywne, warto zainteresować się następującymi:

  • Anomalia - zdolność kontroli tłumu, a także służąca do zadawania obrażeń. Warto zastosować tutaj modyfikacje, która pozwoli otworzyć dwie anomalie jednocześnie i poprawiające obrażenia i czas trwania zdolności, a także zmieniające obrażenia w te od błyskawic - będą dodatkowo wpływać negatywnie na mobilność wrogów.
  • Wybuch Plagi - zdolność, która powoduje, iż wszelkie istoty wewnątrz obszaru działania eksplodują podczas śmierci, zadając obrażenia od trucizny wszystkim wokół. Warto dodatkowo wzmocnić zdolność modyfikatorami, by tworzyła się chmura gazu, by gracz mógł rzucać ją w miejsce kursora i by zadawała dodatkowe obrażenia za każdy ładunek dolegliwości.
  • Eteryczny Skok - zdolność służąca do sprawnego poruszania się po polu walki. Warto zastosować modyfikację, która sprawia, iż zdolność zadawać będzie obrażenia eteryczne - co nakłada na wrogów efekt unieruchomienia - oraz usuwającą czas odnowienia.
  • Upadek Słońca - tutaj należy zastosować modyfikację Wschód Słońca, która pozwoli rzucić zdolność bez konieczności podtrzymywania jej. Pozostałe modyfikacje powinny zwiększać szansę na nałożenie dolegliwości i obrażenia zdolności.
  • Krwawiące Ostrze - zdolność, którą używać będziemy by zużyć Szał postaci. Warto zastosować tutaj modyfikację pozwalającą przywołać ostrze w miejsce kuriera i zwiększającą obrażenia za każdą kumulację dolegliwości na wrogu.
  • Bastion Świtu - zdolność służąca do leczenia. Należy nałożyć modyfikację, która sprawi, iż zdolność podążać będzie za graczem i drugą, która regenerować będzie osłonę. Pozostałe powinny zwiększać wartość leczenia i odporności postaci.

Powyższa konfiguracja pozwoli na zadawanie dużych obrażeń, dając jednak możliwość wyleczenia postaci bądź ucieczki przed wrogami. Zdolność Krwawiące Ostrze zamienić można na inną, ważne jest, by mieć choć jedną, która pozwala zużywać Szał. Można też korzystać z działko mściciel, jednak do jego wykorzystania potrzebny będzie inny typ broni, niż zalecany w tym buildzie.

Jeśli chodzi o atrybuty, mniej więcej 2/3 punktów powinno być ulokowane w Mądrość (4), by zwiększyć szansę na nałożenie dolegliwości na wroga. Pozostałe punkty podzielić można po połowie pomiędzy Zaciekłość i Wytrzymałość - bądź inwestując mniejszą lub większą ich ilość w któryś z tych atrybutów, w zależności od tego czy chcemy zadawać większe obrażenia czy zależy nam na wytrzymałości.


Ekwipunek

Typ broni nie jest tutaj bardzo ważny - korzystać można z dwuręcznego kostura bądź zamienić go na jednoręczną broń i katalizator. Jeśli chodzi o pancerz, najważniejsze jest, by był z grupy Czarodziej - kluczową jest tutaj osłona postaci, a przedmioty z tej grupy oferują jej największą ilość.

Dobierając przedmioty warto, by miały one premie do zadawania obrażeń i obrażeń od zaklęć, zwiększenie szansy na zadanie krytycznego ciosu jak i zwiększenie wartości krytyków, dodatkowe obrażenia od żywiołów, zwiększenie szansy na nałożenie dolegliwości na wroga i wykradanie zdrowia w oparciu o obrażenia od zaklęć. Szybkość rzucania zaklęć nie jest tutaj ważna, odporności będą dodatkowym atutem.

Nie warto inwestować w punkty zdrowia, gdyż postać z tym buildem będzie mogła posiadać jedynie 15% punktów osłony jako punkty zdrowia - przy 50,000 punktach osłony, punkty zdrowia postaci nie będą mogły przekroczyć 15,000. Warto więc za wszelką cenę podnosić wartość osłony.


Rozgrywka - porady

Na koniec garść porad, które pozwolą zrozumieć styl rozgrywki postacią tego typu:

  • Postać nastawiona jest na zadawanie obrażeń - nie będzie więc zbyt odporna na ataki wrogów, przez co polegać należy w dużej mierze na mobilności. Jeśli chcesz, by postać była bardziej odporna, zainwestuj w odporności i ulokuj więcej punktów w Wytrzymałość kosztem Zaciekłości.
  • Postać zadaje obrażenia w oparciu o dolegliwości - nie ma więc potrzeby zbytniego koncentrowania się na zwiększeniu szansy na trafienie krytyczne czy szybkości rzucania zaklęć, które warto zastąpić dodatkowymi obrażeniami od dolegliwości czy szansą na nałożenie tego efektu.
  • Stosuj odpowiednie kombinacje podczas walki. Rozpocznij od rzucenia zaklęcia Anomalia, by zadawać wrogom obrażenia i ulokuj obok strefę z Wybuchu Plagi, by wszelcy zabici wrogowie eksplodowali, zadając dodatkowe obrażenia. Nadmiar punktów Szału wykorzystaj do rzucenia Krwawiącego Ostrza, by odzyskać punkty Mocy. Na mocniejszych wrogów wykorzystaj Upadek Słońca.
  • Pamiętaj o mobilności i leczeniu. Mobilność zapewni ci Eteryczny Skok, który dodatkowo pozwoli nakładać na wrogów efekt unieruchomienia. Leczenie z kolei uzyskasz dzięki Bastionowi Świtu - pozwoli on także zwiększyć odporność postaci, niwelując w małym stopniu największy problem tego buildu, czyli niską wytrzymałość.

Następnie: Wolcen - build, postać: Magiczny strzelec

Spis treści: Wolcen - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Wolcen - build, postać: Wojownik z dwuręczną bronią

Zobacz także