Skip to main content

Wolcen - klasy: archetypy postaci

Podział drzewka umiejętności na klasy postaci.

W grze Wolcen nie ma typowych dla gatunku klas postaci. Gracz na początku swojej przygody z grą wybiera co prawda startowy ekwipunek, lecz wpływa to wyłącznie na to, z jakim orężem i pierwszą zdolnością rozpocznie on zabawę, gdyż bardzo szybko można to zmienić. Zamiast tego gra oddaje do dyspozycji archetypy postaci, które pozwalają zbudować ją w oparciu o konkretne mechaniki - w niniejszym rozdziale przedstawiamy ich listę, wraz z krótką charakterystyką.

By otworzyć okno drzewka umiejętności, wystarczy nacisnąć klawisz P. Podzielone jest ono na segmenty, które odpowiadają archetypom postaci. Są to:

  • Uczony (1) - zwiększenie obrażeń od zaklęć i dolegliwości, poprawa odporności na dolegliwości i wartości osłony.
  • Wartownik (2) - premie do szansy na unik, zwiększenie zdrowia i osłony, premie do obrażeń od broni białej, pocisków i szybkości ataku i rzucania zaklęć. Są tutaj też premie do wytrzymałości postaci.
  • Żołnierz (3) - premie do obrażeń broni białej i szansy na trafienie krytyczne, zwiększenie zdrowia i odporności, zmniejszenie kosztu szału i mocy.
  • Pretorianin (4) - liczne premie do odporności i punktów zdrowia, zwiększenie szansy i skuteczności bloku, premia do ataku za każdy % szansy na blok.
  • Czarnoksiężnik (5) - premie do obrażeń od zaklęć i poszczególnych żywiołów, zmniejszenie kosztu rzucania zaklęć, wysysanie punktów życia podczas zadawania obrażeń od zaklęć.
  • Strażnik (6) - liczne premie do obrażeń od pocisków i zwiększenie przebicia pocisków, premie do szybkości ataku i szansy na unik.
  • Podżegacz Wojenny (7) - premia do obrażeń od broni białych, obrażeń materialnych i broni w ogóle, wysysanie życia poprze atakowanie, procentowa premia do obrażeń za każdego pobliskiego wroga.
  • Wróżbita (8) - zwiększenie czasu trwania dolegliwości i szansy na ich zaaplikowanie, zwiększenie maksymalnej ilości dolegliwości.
  • Skrytobójca (9) - premie do szybkości ataku i szansy na trafienie krytyczne, zwiększenie szansy na unik, obrażenia od trucizny.
  • Bestia oblężnicza (10) - zwiększenie wszystkich odporności, poprawa szansy i skuteczności bloku, premia do obrażeń za każdy 1% szansy na blok, dodatkowe premie od hełmów i pancerzy na tors.
  • Nosiciel Zarazy (11) - liczne premie do przywołanych istot, zwiększenie ich punktów zdrowia, odporności i zadawanych obrażeń. Archetyp skupiony na przywoływaniu stworów.
  • Zmierz Glaive (12) - zwiększenie szybkości ataku i szansy na unik, zwiększenie wytrzymałości, liczne premie do obrażeń od bloku, umiejętność pozwalają znikać przy każdym przewrocie.
  • Eos (13) - zwiększenie obrażeń, osłony i wszystkich odporności, liczne premie do obrażeń od mocy świętej, możliwość natychmiastowego zabicia wroga po zadaniu mu obrażeń od mocy świętej.
  • Kształtujący Otchłań (14) - liczne premie do obrażeń mistycznych, zwiększenie szansy na nałożenie dolegliwości i obrażeń powodowanych przez te efekty.
  • Biała Strzała (15) - wzmocnienie obrażeń od pocisków i szansy na unik, liczne premie do obrażeń od mrozu, umiejętność pozwalająca odbijać się pociskom od wroga i zwiększająca obrażenia, gdy postać nie została zaatakowana przez kilka sekund.
  • Mistrz Broni (16) - liczne premie do obrażeń od broni jednoręcznych i dwuręcznych, zwiększenie szansy i skuteczności na blok. Zdolność pozwalająca zmienić postawę postaci - oferująca premię do obrażeń kosztem odporności bądź do szansy na blok.
  • Poszukiwacz Czasu (17) - premie do wartości osłony i szansy na unik, liczne premie do obrażeń od eteru (powodujących unieruchomienie celu). Możliwość zadawania 100% dodatkowych obrażeń unieruchomionym celom.
  • Egzorcysta (18) - premie do obrażeń broni białych i pocisków, zwiększenie szansy na unik, liczne premie do obrażeń materialnych.
  • Dziecko Furii (19) - zwiększenie szybkości ataku i zadawanych obrażeń, liczne premie oferujące dodatkowe obrażenia od ognia. Zdolność, która przenosi regenerację mocy na szał, powodujące pasywne generowanie szalu zamiast mocy.
  • Wyrocznia Trójcy (20) - premie do obrażeń zadawanych przez żywioły, zmniejszenie kosztów mocy, zwiększenie szybkości rzucania czarów i odporności na żywioły.
  • Alastor (21) - premie do zadawanych obrażeń, wartości osłony, szybkości ataku i szansy unik. Liczne premie do obrażeń od błyskawic.

Przedstawiony powyżej układ może delikatnie różnić się z uwagi na to, że pierścienie drzewka można obracać - samą mechanikę dostosowania drzewka umiejętności opisaliśmy w rozdziale Wrota Przeznaczenia: czym są i jak z nich korzystać. By zlokalizować dany archetyp, wystarczy najechać myszką na dowolną zdolność - na ekranie wyświetli się jej opis, wraz z archetypem (22), do którego należy.

Następnie: Wolcen - build, postać: Wojownik z dwuręczną bronią

Spis treści: Wolcen - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Wolcen - atrybuty postaci: co dają i w które warto inwestować

Zobacz także