Wolcen - pierwsze godziny rozgrywki, początek
Jak zacząć grę w Wolcen, start gry.
Jak w przypadku większości gier nastawionych na rozwój postaci, rozgrywka w Wolcen rozpoczyna się od utworzenia własnego awatara. Gracz zdefiniować może płeć i wygląd - obie te składowe nie wpływają jednak w żaden sposób na rozgrywkę. Najważniejszą rzeczą na początku jest wybór uzbrojenia.
Do wyboru są trzy warianty (1) - w zwarciu, dystans i magia. Te trzy opcje wpływają na to, z jakim ekwipunkiem (odpowiednio miecz, łuk i kostur) rozpocznie gracz, bądź z jaką zdolnością - do walki wręcz, pozwalającą wystrzelić grad strzał bądź kulę ognia. Wybór ten jednak nie ma większego znaczenia - uzbrojenie i umiejętności można w dowolnym momencie zmienić.
Po stworzeniu postaci wylądujemy we właściwej rozgrywce. Co ciekawe, w Wolcen gracz rozpoczyna etap samouczkowy zmodyfikowaną postacią, wyposażoną w miecz i ciężką zbroję. Celem tego etapu jest przyswojenie najważniejszych mechanik. Należy podążać przed siebie, wskazując cel marszu przy pomocy lewego przycisku myszy.
Po chwili postać natrafi na grupę wrogów (2) - wyeliminować można ich przy pomocy zwykłego ataku, aktywowanego lewym przyciskiem myszy, bądź umiejętności dostępnej pod prawym przyciskiem myszy.
Etap ten podzielony jest na kilka terenów, między którymi aktywują się krótkie scenki przerywnikowe. Finalnie dotrzeć trzeba do pierwszego w grze bossa - Yudai, Szept Anameterassu (3) . Należy okładać go do momentu aktywowania się kolejnej scenki przerywnikowej.
Po niej kierowana postać przyjmie Formę Apokaliptyczną (4) - jest to specjalna, „ostateczna” zdolność, dzięki której postać zmienia się w potężną istotę. Podczas trwania tego efektu postać jest niewrażliwa, dysponuje unikatowymi atakami i zadaje znacznie większe obrażenia. Tutaj także trzeba po prostu okładać bossa, do momentu aktywacji sceny przerywnikowej.
Właściwa rozgrywka
Po starciu z Yudai, czeka cię seria scen przerywnikowych, po których w końcu uzyskasz dostęp do swojej stworzonej postaci. Dysponować będzie ona bronią i zdolnością uzależnioną od wyboru domyślnego ekwipunku na ekranie tworzenia postaci (5) .
Po odzyskaniu kontroli nad postacią, należy podążać wzdłuż wąskiego tunelu, eliminując kolejnych wrogów. Jeśli któryś wróg upuści przedmiot, należy na niego kliknąć, by zebrać go do ekwipunku. Następnie otworzyć należy ekwipunek przy pomocy klawisza I, by założyć przedmiot (6) na postać - dokonać tego można przeciągając go na odpowiednie miejsce, bądź po prostu klikając na nim prawym przyciskiem myszy.
Finalnie dojść należy do końca tej strefy i kliknąć na rozbłyskującą na jej końcu poświatę (7) , by otworzyć okno przejścia do nowej strefy. Tego typu okna będą pokazywać się za każdym razem, gdy gracza czekać będzie jakieś kluczowe wydarzenie - scena przerywnikowa bądź starcie z bossem. Należy kliknąć na przycisk Rozpocznij Wydarzenie (8) , by przejść dalej.
Po krótkiej scence dołączy do ciebie Valeria, która wesprze cię teraz w walce. Kontynuuj marsz wzdłuż wąskiego przejścia, by po chwili trafić na pierwszego magicznego wroga (9) , Noxwinga. Wrogowie tego typu zabarwieni są na niebiesko i posiadają szereg dodatkowych atrybutów (10) , które zwiększają ich zdolności bojowe. Im ranga stwora wyższa (kolejno: żółty i czerwony), tym tych efektów więcej.
Podczas walki z Noxwingiem, uważać należy przede wszystkim na jego kwasowy atak - tworzy on chmurę trującego kwasu pod nogami postaci, która zadaje duże obrażenia. Należy po prostu unikać jej, jednocześnie zadając obrażenia wrogowi.
Po pokonaniu wroga kontynuuj marsz, by dotrzeć do osady ludzkiej. Przejście jest zablokowane, porozmawiać należy więc z Valerią (11) , a następnie ze strażnikiem blokującym przejście. Po krótkiej rozmowie wejście do miasta zostanie odblokowane.
W tym momencie postać powinna awansować na drugi poziom doświadczenia. Odblokuje to możliwość rozdania atrybutów (12) i umiejętności pasywnej (13) , klikając na stosowne ikony. Przydziel 10 punktów atrybutów według uznania i odblokuj zdolność pasywną, która odpowiada wybranemu ekwipunkowi - zieloną dla postaci walczącej na dystans, niebieską dla maga bądź czerwoną dla wojownika walczącego wręcz.
Kontynuuj marsz na wschód, by wejść wreszcie do miasta. Zbliż się do Mohabi (14) , kupca stojącego w centralnej części, by zakończyć zadanie. Otworzy to ekran wyboru nagrody (15) - pozwoli ci to wybrać przedmiot, który chcesz otrzymać za wykonane zadanie.
Udaj się teraz do postaci znajdującej się na południowy wschód od Mohabi - Demetry (16) . Rozpocznij z nią rozmowę, by zakończyć kolejny etap zadania i wybrać jedną z trzech nagród.
Do wyboru będą tutaj Ennerakty (17) - są to specjalnie przedmioty, które po aktywacji odblokowują nową zdolność dla postaci. Od tego momentu tego typu przedmioty będą wypadać z wrogów, będzie można je także kupić u Demetry.
Wybierz nagrodę, otwórz ekwipunek i aktywuj przedmiot prawym przyciskiem myszy. Zdolność automatycznie dodana zostanie na pasek umiejętności (18) .
Co robić po dotarciu do miasta
Od tego momentu trzeba będzie wykonywać kolejne zadania - te sprawdzić można przy prawej krawędzi ekranu (19) . Znajdziesz tam podstawowe informacje dotyczące tego, co należy zrobić, by zadanie zostało wykonane.
Jeśli nie masz pewności, w jakie miejsce należy się udać, wystarczy uruchomić mapę świata, wciskając klawisz M. Miejsca, nad którymi widać ikonkę gwiazdy (20) to te, w których do wykonania jest aktywne zadanie.
Wszelkie niepotrzebne dla postaci przedmioty należy sprzedać u kupca. Może to być, na przykład, Mohabi. Wystarczy wejść z nim w interakcję, by otworzyć okno handlu. Okno to podzielone jest na kilka zakładek (21) - od góry są to bronie, pancerze, akcesoria, mikstury i sekcja pozwalającą odkupić sprzedane wcześniej przedmioty.
Jeśli uda ci się zdobyć jakiś wartościowy przedmiot, pamiętaj, by schować go w osobistej skrzynki (22) - dzięki temu zwolnisz miejsce w ekwipunku postaci i zapobiegniesz sytuacji, w której przez przypadek sprzedany został wartościowy przedmiot.
Następnie: Wolcen - jak resetować punkty umiejętności
Spis treści: Wolcen - poradnik i najlepsze porady