Skip to main content

Wolfenstein 2: The New Colossus - Potwór

Powracamy do domu Blazkowicza i stajemy przed sądem.

Po podłożeniu ładunku jądrowego w niemieckiej bazie w Roswell, Blazkowicz postanowi odwiedzić miejsce, w którym dorastał. Już w pierwszej scenie wróci wspomnieniami do lat młodości, po czym kontrolę nad bohaterem obejmie gracz.

Pierwszym celem będzie udanie się na ranczo i sprawdzenie, co się z nim stało. Skieruj się w stronę drzewa rosnącego na lewo od zabudowań. Podejdź do niego i wejdź z nim w interakcję, co uruchomi przerywnik.


Powrót do domu

Kiedy się zakończy wyrusz w stronę domu na wzniesieniu i wejdź do środka oglądając kolejną scenkę. Następnie możesz udać się do piwnicy albo od razu przejść po schodach na piętro. W pierwszym pokoju znajdziesz leżące na biurku pociski, które zapoczątkują kolejny film.

Zaatakuj mechaniczne ramię toporkiem.

Po jego zakończeniu wróć na korytarz i wejdź do sypialni po prawo. W środku natkniesz się na ojca - po dość długiej scenie zaatakuj go, zanim wystrzeli. Kiedy dom zaatakują naziści zbliż się do szpona (obrazek powyżej) i uderz w niego toporkiem.

Zejdź „piętro" niżej i przeszukaj teren rozprawiając się z dronami. Następnie wskocz na barierkę przy schodach i wskocz na wyższe piętro. Udaj się w lewo, przeskocz przez zniszczony fragment drzwi, a następnie się schyl, żeby przejść przez niskie położone przejście.

Zniszcz ostatniego, mechanicznego szpona (1), aby zakończyć sekwencję z domem.

Z lewej strony bohatera zaatakują drony. Przed sobą zobaczysz kolejnego szpona, którego też zniszcz toporkiem. Kiedy rozsypie się kolejny fragment domu będziesz mógł stanąć do walki z przeciwnikami, którzy się pojawią.

Jeśli chcesz szybko załatwić sprawę, to zbiegnij na dół schodami z prawej albo zeskocz bezpośrednio piętro niżej. Dotrzesz do pomieszczenia z przeciwnikami i kolejnym szponem (1 na obrazku powyżej). Wystarczy zniszczyć go toporkiem, co zakończy walkę i tę część misji.


Sąd

Po tym, jak Blazkowicz wpadnie w ręce nazistów, zostanie rozbrojony i postawiony przed tłumem ludzi, dla których jest zwyczajnym mordercą.

Kiedy pojawi się okazja rozkuj Blazkowicza.

Niedługo po tym, jak na jego głowie pojawi się czarny worek, zostaniesz przeniesiony na przesłuchanie. Zostanie przerwane przez Szpeca, któremu uda dotrzeć się do Blazkowicza, podając się za jego adwokata. Niestety jego plan dość szybko spali na panewce, a bohater stanie przed obliczem „sprawiedliwości".

W momencie odczytywania wyroku na ekranie pojawi się klawisz, który należy wcisnąć, aby uwolnić Blazkowicza (obrazek powyżej). Uczyń to, zabierz strażnikowi broń i szybko rozpraw się z pobliskimi rywalami. Możesz wbiec po schodach, załatwić sędziego i jego świtę, a potem ukryć się i ostrzeliwać przeciwników na sali (uważaj na górne piętro).

Większych przeciwników wyeliminuj przy pomocy ciężkiego karabinu.

W przypadku problemów rozglądaj się po sali, gdzie znajdziesz sporo pancerzy, pocisków i apteczek. W pewnej chwili przez megafon odezwie się Frau Engel. Warto wtedy ruszyć na okrągłą część sądu na parterze z lewej. Znajdziesz tam ciężki karabin, który może strzelać w sposób rozbryzgowy (skuteczne na bliski dystans) lub pojedynczymi pociskami (na większe dystanse).

Po chwili na polu bitwy pojawią się ciężkoopancerzeni żołnierze. Przykucnij i ostrzelaj ich ze zdobytej przed chwilą broni (obrazek powyżej), dzięki czemu szybko się z nimi uporasz. Uważaj na drewniane drzwi z lewej, ponieważ wybiegnie z nich żołnierz. Załatw go i wbiegnij do pomieszczenia, z którego wybiegł, rozprawiając się z kolejnymi rywalami (uważaj na psa).



Z lewej strony znajduje się skład broni, w którym uzupełnij zapasy. Następnie wbiegnij po schodach na górę i skieruj się w prawo (uważaj na żołnierzy). W kącie znajdziesz kolejny arsenał, a w tym ciężki karabin laserowy. Przy jego pomocy wykończ wszystkich wrogów. Kiedy to nastąpi skieruj się w stronę drzwi wyjściowych na parterze gmachu. Po ich przekroczeniu obejrzysz ostatnią scenkę w tej misji.

Zobacz także