Wolfenstein 2: The New Colossus - Wenus
Casting u Hitlera, stacje chłodzące, Oberkommando i szyfry do ODYNA.
Po wspomożeniu rebeliantów i efektownej ucieczce z Nowego Orleanu bojownicy opracują kolejny plan. Tym razem trzeba będzie wykraść plany z głównej kwatery nazistowskiego dowództwa. Problem w tym, że po atakach w Roswell Niemcy przenieśli ją na planetę Wenus.
Okaże się jednak, że naziści zamierzają nakręcić film propagandowy o Williamie Blazkowiczu, a casting odbędzie się właśnie na Wenus. Po porwaniu aktora o nazwisku Redfield, mającego wcielać się w główną postać, na przesłuchanie poleci przebrany za niego główny bohater.
Misja rozpocznie się od przylotu na lądowisko, gdzie pojawi się pani reżyser, która po chwili zaprowadzi bohatera na plan filmowy. Po krótkim przedstawieniu powie, abyś zapoznała się ze scenariuszem leżący na krześle za plecami.
Podejdź do niego i zacznij czytanie, co spowoduje wgranie scenki przerywnikowej. Po chwili w gabinecie pojawi się Adolf Hitler. Scenka zaprezentuje nie tylko charakter i popędliwość wodza Rzeszy, ale nabierze też dość nieoczekiwanego przebiegu.
W pewnej chwili będziesz musiał przytoczyć kwestie ze scenariusza, które były zaznaczone na żółto. Widać je również na rozmazanym piśmie na dłoni Blazkowicza. Są to po kolei:
- „A ty jesteś nazistowską dziwką."
- „Zgwałcę cię i zamorduję."
- „Waszą śmierdzącą rasę też zamorduję."
Lepiej wypowiadać odpowiednie kwestie. W przypadku pomyłki Hitler po prostu wyceluje w Blazkowicza i go zastrzeli. Gdyby okazało się, że mimo prawidłowych wyborów Blazkowicz ginie, to może się okazać, że któraś z wypowiedzi Helen się zapętliła. W takim przypadku należy cofnąć zapis gry i zacząć scenę z kwestiami od nowa.
W dalszej części przesłuchania zostaniesz poproszony o odegranie sceny walki. W trakcie drogi do miejsca ze sceną możesz kopnąć Hitlera, jednak skończy się to śmiercią Blazkowicza. Wejdź na scenę, poczekaj na słowa żołnierza, a potem podejdź do niego i wciśnij klawisz, który wyświetli się na ekranie (obrazek powyżej).
Dotarcie do kapsuły ratunkowej
Po chwili Blazkowicz złapie karabin przeciwnika. Wciśnij wtedy przycisk strzału, co spowoduje egzekucję rywala. Scena zostanie odegrana do końca, a po niej trafisz do swojego pokoju, gdzie bohater zabije odprowadzającego go strażnika.
Opuść pokój, a trafisz do sporych rozmiarów pomieszczenia. Na górze, gdzie znajduje się stołówka, usłyszysz głosy rozmawiających żołnierzy. Wejdź tam i rozpraw się z nimi. Następnie przejdź przez drzwi z prawej i załatw cały korytarz wrogów. Warto wspomóc się wybuchowymi zbiornikami z prawej (obrazek powyżej).
Po oczyszczeniu pierwszej lokacji udaj się do przejścia z lewej i eliminuj kolejnych żołnierzy. W pewnej chwili dotrzesz do półokrągłego pomieszczenia z laborantami. Zabij ich i kontynuuj marsz przed siebie.
W kolejnym korytarzu z ładunkami wybuchowymi na środku udaj się w lewo. Dojdź do końca rozprawiając się z kilkoma żołnierzami.
Na końcu skręć w lewo i przejdź przez drzwi. Trafisz do lokacji z kapsułą ratunkową (obrazek powyżej), którą wezwij poprzez wciśnięcie przycisku z prawej strony. Kiedy zjedzie na dół skorzystaj z niej, aby ukończyć tę część etapu.
Powierzchnia planety i dotarcie do Oberkommando
Po ucieczce z dowództwa wylądujesz na powierzchni planety. Od razu zostaniesz poinformowany, że z powodu wysokiej temperatury na zewnątrz możesz przebywać tylko w specjalnym kombinezonie z systemem chłodzącym
Kiedy substancja chłodząca, nazywana chłodziwem, zacznie się kończyć, należy szybko ją uzupełnić w jednej ze stacji znajdujących się w budynkach. Rusz przed siebie. Po chwili dotrzesz do miejsca, z którego zobaczysz sztab, a poniżej stację uzupełniającą substancję chłodzącą (obrazek powyżej).
Skorzystaj z automatu i ruszaj przed siebie. Na końcu kładki dotrzesz do wielkiego robota bojowego. Możesz go zaatakować albo poczekać, aż przejdzie w prawo i ruszyć za jego plecami, a potem szybko wejść do budynku przez bramę z lewej (tę z napisem Luftschleuse).
Po przejściu przez drugie drzwi trafisz do hali z nazistami. Z lewej strony znajduje się ciężko opancerzony przeciwnik z laserem, a drugi wejdzie do środka, kiedy rozpoczniesz walkę. Aby ułatwić sobie zadanie pokonania przeciwników wskocz do obniżenia w podłodze, a potem przejdź do szybu, z którego dużo łatwiej eliminować nadciągających wrogów (obrazek powyżej).
Po oczyszczeniu terenu wejdź w głąb hangaru. Dotrzesz do żelaznej, zamkniętej bramy. Skręć w lewo i wejdź do małego pomieszczenia, gdzie znajdziesz bardzo wysoką drabinę. Wejdź po niej na samą górę.
Na szczycie podejdź do dużej bramy. Zanim ją przekroczysz warto podnieść ciężki karabin leżący z lewej strony. Dzięki niemu łatwiej będzie pokonać wrogów na zewnątrz, wśród których będzie między innymi dron i ciężko opancerzony rywal z laserem. Po ich zabiciu rusz przed siebie i zacznij wchodzić na szczyt wysokich schodów. Idąc dalej warto uzupełnić zapasy substancji chłodzącej. W końcu dotrzesz do miejsca, skąd usłyszysz rozmawiających przeciwników.
Możesz rozpocząć z nimi walkę albo cały czas trzymać się przejścia i schodów z lewej. Jeśli będziesz szybko biegł, to uda się ominąć rywali wbiegając na ostatnie piętro ze ścianą z cyfrą 6. Skręć tu w lewo, zastrzel pojedynczych żołnierzy oraz szybko załatw mechanicznego psa (obrazek powyżej), który wyskoczy z przejścia z prawej. Następnie wbiegnij do budynku na wprost.
Lokacja okaże się zbrojownią, gdzie możesz uzupełnić zdrowie, pancerz oraz pociski. Kiedy będziesz gotów wyjdź podwójnymi drzwiami na kolejny fragment otwartej przestrzeni. Skręć w lewo i kontynuuj jedyną możliwą drogą.
Po dotarciu do okrągłej struktury (obrazek powyżej) skorzystaj z umiejętności specjalnej, aby się przez nią przedostać. Ruszaj dalej, aż przejdziesz z rur na stały ląd, gdzie z lewej strony znajdziesz stację uzupełniającą chłodzącą substancję.
Na prawo od stacji znajdziesz wejście do kolejnej części bazy. W środku natkniesz się na sporą grupę przeciwników, w tym mechanicznego psa. Możesz ułatwić sobie sprawę strzelając w wybuchowe pojemniki na środku holu.
Po jego oczyszczeniu przejdź w lewo i skorzystaj z windy, którą wjedź na górę. Rusz przed siebie, po czym przechodź przez kolejne pomieszczenia eliminując napotkanych laborantów i żołnierzy. W pewnej chwili dotrzesz do długiego tunelu, gdzie natkniesz się na sporą grupę robotów bojowych (obrazek powyżej). Ostrzelaj je z zaskoczenia albo poślij kilka granatów, co znacznie przerzedzi ich szeregi.
Następnie dotrzesz do taśmociągu, na którym Blazkowicz się położy. W trakcie jazdy będziesz mijał sporą grupę wrogich żołnierzy. Większość z nich stoi jednak przy wybuchowych beczkach - wystarczy w nie celować, aby szybko pozbywać się rywali (obrazek powyżej).
Na końcu drogi przejdź przed siebie i przygotuj się na starcie ze sporą grupą rywali znajdujących się na zarówno na poziomie bohatera, jak i piętro wyżej. Po oczyszczeniu dolnego poziomu wejdź na górę po schodach. Dojdź do końca i skręć w lewo, przechodząc przez korytarz z liczbą 22 i wchodząc na górę po schodach za ścianą.
Teraz kontynuuj podróż przez kolejne piętra, aż dotrzesz do windy, która zawiezie Blazkowicza do Oberkommando.
Zdobycie kodów do systemu ODYN
Po wjechaniu na górę przejdź w prawo. Oczyść korytarz z przeciwników i kontynuuj do jego końca, po czym przejdź przez drzwi z lewej, gdzie czeka następna grupa wrogów.
Jest ich naprawdę sporo, a wśród nich ciężko opancerzeni żołnierze i mechaniczny pies. Jeśli chcesz ułatwisz sobie nieco zadanie, to możesz szybko przebiec w lewą stronę. Zabij pojedynczego strażnika, a potem przykucnij z lewej i eliminuj nadbiegających po kolei wrogów (obrazek powyżej).
Po odparciu głównych sił rozpraw się z niedobitkami oraz przebywającym w kolejnej lokacji dowódcą, który wcześniej wzywał posiłki. Kiedy skończysz zniszcz znajdującą się na samym środku pomieszczenia wielki model planety, po czym wskocz do niskiego przejścia, które zostanie odkryte.
- Spis treści: Wolfenstein 2: The New Colossus - Poradnik, Solucja
- Następnie: Wolfenstein 2: The New Colossus - Zagubiony na morzu
Po dotarciu do centrali skieruj się do komputera stojącego przed Blazkowiczem i wejdź z nim w interakcję, aby zdobyć kody systemu ODYN. W ten sposób ukończysz bieżący i rozpoczniesz kolejną scenkę przerywnikową.