Wolfenstein: Youngblood - Generał Winkler: sterowiec, zamek elektryczny, platformy, latarka, boss
Pierwsza misja fabularna, w której musimy pokonać wrogiego dowódcę.
Grę Wolfenstein: Youngblood rozpoczynasz od wyboru głównej postaci, a konkretnie jednej z dwóch sióstr: Jess lub Soph. Następnie należy ustalić kilka opcji związanych z początkiem gry. Chodzi mianowicie o:
- Kolor i krój kombinezonu (Złoty orzeł lub Niebieski rekin)
- Kształt hełmu (Nitołeb lub Głowomłot)
- Rodzaj pistoletu (Pistolet maszynowy lub Pistolet z tłumikiem)
- Broń do walki wręcz (Toporek lub Nóż)
- Umiejętność specjalna (Miażdżenie lub Kamuflaż)
- Rodzaj dopingu (Energia lub Pancerz)
Uwaga - powyższe wybory nie mają, aż tak wielkiego znaczenia, ponieważ obydwie siostry dysponują tym samym sprzętem i umiejętnościami, które możesz rozwijać z czasem w trakcie rozgrywki. Hełmy i kombinezony mają jedynie charakter estetyczny. Jeśli chodzi o broń i zdolności, to pistolet maszynowy i Miażdżenie lepiej sprawdzają się w walce otwartej, natomiast pistolet z tłumikiem i Kamuflaż bardziej nadają się do skradania i cichego typu prowadzenia zabawy.
Po dokonaniu wyboru rozpoczniesz misję. Rusz przed siebie. W korytarzu natkniesz się na dwa komputery. Wchodząc z nimi w interakcję będziesz zdobywał informacje o świecie gry w postaci samouczków, które będą potem dostępne w dzienniku.
Na końcu drogi dotrzesz do pomieszczenia z przeciwnikiem. Podejdź do niego od tyłu, a kiedy pojawi się ikona egzekucji (1) wciśnij znajdujący się przy niej klawisz, aby rozprawić się z wrogiem przy pomocy broni białej. Jest to dobra metoda pozbywania się strażników, jeśli nie chcesz od razu wywoływać alarmów.
Po rozprawieniu się z wrogiem podejdź do jednej z dźwigni (2) i przestaw ją, po czym poczekaj chwilę, aż partnerka uczyni to samo z drugą.
Zamek z kodem, kino, bar i kuchnia
Po zjechaniu rusz przed siebie. Znajdziesz dwa samouczki oraz skrzynię przywracającą wspólne życie obydwu bohaterkom (Współdzielenie życia).
Rusz dalej i oczyść pomieszczenia z przeciwników, po czym podejdź do zamka cyfrowego (3), który zostanie zaznaczony na minimapie. Okaże się, że trzeba będzie znaleźć do niego kod.
Na minimapie pojawi się ikona lupy, która pokazuje pomieszczenie z dyskietką (4). Podnieś ją i rusz do ostatniego pomieszczenia na tym piętrze.
Znajdziesz tu komputer, z którego skorzystaj. Na dole wciśnij opcję Odszyfruj, dzięki czemu na ekranie pojawi się kod (5). Zapamiętaj go i wróć do zamka elektronicznego, po czym wpisz ciąg cyfr.
Zejdź na dół po schodach i przykucnij, aby dostać się na korytarz. W pomieszczeniu z robotami-barmanami znajdziesz samouczki. Przejdź dalej i oczyść teren sali kinowej oraz sąsiednich pomieszczeń.
Na końcu drogi znajdziesz podwójne, zamknięte drzwi. Jeśli chcesz dostać się do pomieszczenia za nimi, to wykonaj podwójny skok (w powietrzu naciśnij klawisz skoku ponownie), żeby dotrzeć na podwyższenie (6), po czym, zejdź na dół. Kiedy będziesz gotów przejść dalej skieruj się do dużej, żółtej bramy z napisem Lagerraum C i podnieś ją razem z siostrą.
Rusz przed siebie, idąc po burcie sterowca. Dotrzesz do odwróconego tyłem komendanta (7) - zakradnij się do niego i zabij po cichu. Jeśli natkniesz się na nich w trakcie walki, to staraj się eliminować w pierwszej kolejności, ponieważ mogą wzywać posiłki.
Wejdź do środka i zacznij przebijać się przez wrogów w barze i kuchni. Uważaj zwłaszcza na opancerzonych rywali. Znajdują się nad nimi paski pokazujące, jaki rodzaj pocisków (8) jest na nich najefektywniejszy. Jeśli chcesz się szybko ich pozbyć, to zmieć broń na taką, która będzie skuteczna w walce z nimi.
Szyb, platformy, latarka i kasyno
Po oczyszczeniu terenu rusz w stronę podwójnych drzwi, które otwórz razem z partnerką, po czym zeskocz na dół.
Będziesz teraz musiał korzystać ze skoku wspomaganego, który wykonujesz wciskając klawisz skoku, kiedy jesteś w powietrzu. Korzystając z tej opcji wskocz na platformę pierwszą (9), potem drugą (10), a na koniec trzecią (11), gdzie znajduje się szyb, przez który przejdź.
W kolejnej lokacji nauczysz się rzucać bronią białą - możesz w ten sposób wyeliminować dwóch techników. Kiedy to zrobisz wskocz na podwyższenie (12), a potem na platformę (13) z prawej.
Dojdź do końca i przeskocz na kolejną platformę (14), po czym wskocz na następną znajdującą się na górze z lewej (15). Wskocz na kolejną i skieruj się w lewo - na końcu przejdź przez drzwi, zastrzel żołnierza i skorzystaj z latarki (z lewej będzie stał komputer z informacją na jej temat).
Jeśli chcesz możesz przeskoczyć na platformę ze skrzyniami po drugiej stronie. Znajdziesz tu granaty i instrukcję ich użytkowania. Następnie zacznij zeskakiwać na kolejne, coraz niżej położone platformy (16). Kontynuuj, aż dotrzesz do pionowego szybu, z którego skorzystaj.
Następnie będziesz musiał wybrać jedno z trzech dalszych zejść. Dwa boczne prowadzą do lokacji w pobliżu kasyna, a trzecie prosto do niego, dlatego wydaje się, że lepszym wyborem jest któreś z dwóch pierwszych rozwiązań. Zacznij oczyszczać kasyno, uważając zwłaszcza na silnie opancerzonych (17) wrogów.
Walka z bossem - Generałem Winklerem
Po rozprawieniu się ze wszystkimi rywalami dojdź do końca lokacji i podejdź do jednej z dwóch dźwigni, przy pomocy których otworzysz dalsze przejście.
Rusz dalej, odnów życie korzystając ze skrzyni, a potem popchnij kolejną, podwójną dźwignię. Po chwili trafisz do miejsca, gdzie będziesz musiał stoczyć walkę z bossem - Generałem Winklerem. Przede wszystkim pozostawaj w ruchu i ukrywaj się za elementami otoczenia, ponieważ przeciwnik posiada śmiertelnie niebezpieczne lasery (18), przed którymi koniecznie uciekaj.
Rywal korzysta też z możliwości bardzo szybkiego przemieszczania się oraz niewidzialności. W tym drugim przypadku możesz jednak rozpoznać sylwetkę po charakterystycznym, przezroczystym obrysie (19).
W lokacji jest kilka apteczek oraz pancerzy, dlatego gdybyś miał problemy, to rozglądaj się za nimi na parterze i na piętrze.
W pewnej chwili w miejscu, gdzie zaczynałeś starcie, pojawi się spory oddział żołnierzy, których postaraj się pokonać w pierwszej kolejności. Następnie kontynuuj bój z Winklerem, aż ten wysadzi jedną z płyt i wyjdzie na zewnątrz. Kontynuuj prowadzenie ostrzału, aż rywal zawiśnie (20) przy silniku.
Wystarczy teraz strzelić w jedną i drugą rękę, aby się puścił i zginął. Doprowadzi to również do zakończenia misji.
Następnie: Wolfenstein: Youngblood - Nadrzecze: miasto, ulice, Panzerhund, Katakumby
Spis treści: Wolfenstein: Youngblood - Poradnik, Solucja