World of Warcraft traci graczy? Blizzard wprowadza międzyfrakcyjne rajdy
Porozumienie ponad podziałami.
Blizzard ogłosił wprowadzenie do World of Warcraft wspólnych rajdów, lochów i rankingowego PvP, łączącego postacie Hordy i Przymierza - funkcję, o którą od dawna prosili fani tytułu. Opcja trafi do gry przy okazji otwartych testów aktualizacji 9.2.5.
Według opublikowanej informacji, zawartość gry nie przewiduje zespołów międzyfrakcyjnych. Oznacza to, że wszystkie dotychczasowe instancje drużynowe zostaną zmodyfikowane. Prace nad wdrażaniem zmian już trwają, jednak nowa funkcja może się nie pojawić w nadchodzącej aktualizacji Eternity's End.
Gildie, Heroiczne lochy, Potyczki oraz Losowe bitwy pozostaną ograniczone do graczy jednej frakcji. Również liderzy grup zdecydują, czy chcą „wrogie” postacie w oddziale. Na czas trwania rajdu gracze obu frakcji otrzymają status sojusznika, chociaż w głównym świecie pozostaną wrogrami i mogą się wzajemnie atakować.
Część starszych instancji, które zawierają elementy zależne od frakcji gracza, pozostanie niedostępna dla mieszanych drużyn. Blizzard wymienia między innymi Battle of Dazar'alor, Trial of the Crusader oraz Icecrown Citadel.
Warto dodać, że deweloperzy przez lata trwali przy stanowisku, że to właśnie rywalizacja między dwiema wrogimi frakcjami „czyni Warcrafta tym, czym jest”. Zmianę podejścia mogły wymusić głośne oskarżenia o molestowanie seksualne wśród pracowników Blizzarda, które potencjalnie skłoniły wielu graczy do porzucenia gier studia.