Skip to main content

World of Warcraft wprowadza skalowanie przeciwników

W całym świecie gry.

World of Warcraft otrzymał sporą aktualizację, oznaczoną numerem 7.3.5. Jedną z najważniejszych innowacji jest wprowadzenie opcji skalowania poziomu trudności w całym świecie gry, co zapowiadano jeszcze na imprezie BlizzCon w listopadzie.

Funkcja nie jest do końca nowością, lecz dotychczas dostępna była wyłącznie na terenach wprowadzonych w najnowszym rozszerzeniu, Legion.

„Nowy system skalowania znacznie rozszerza zakres dostępnych opcji podczas wybierania miejsca wykonywania zadań i przy przemieszczaniu się do następnej strefy” - wyjaśnia Blizzard.

Co więcej, skalują się nie tylko przeciwnicy w otwartym świecie, ale także wrogowie oraz nagrody w podziemiach - dungeonach.

Dotychczas World of Warcraft określał sugerowany poziom doświadczenia dla każdej z kilkudziesięciu stref świata, w widełkach typu 1-10, 15-25 i tak dalej. To pozwalało wybrać odpowiednie miejsce podczas rozwijania postaci, ale sprawiało też, że pomijaliśmy niektóre tereny.

Wszyscy lubią gnomy

Teraz obszary startowe oferują wyzwania dla poziomów 1-20, ale już po awansowaniu na 10 poziom doświadczenia możemy wybrać się do jednej z licznych lokacji skalowanych w zakresie 10-60. Później sytuacja nieco się komplikuje - pomocną tabelkę oferuje serwis Wowhead.

Aktualizacja 7.3.5 wprowadza oczywiście także szereg mniejszych nowości, w tym usprawnienia w kamerze S.E.L.F.I.E., nowe pole bitwy do sieciowej rywalizacji - Seething Shore - oraz porcję zmian w balansie klas postaci.

Co interesujące, osoby korzystające z systemu podwójnego zabezpieczenia logowania (z kodami) otrzymują teraz cztery dodatkowe miejsca w plecaku.

Zobacz także