World War Z - klasa: jaką wybrać, umiejętności
Opis wszystkich klas w grze.
World War Z oferuje aż sześć klas do wyboru, ale nie podpowiada, która postać jest odpowiednia dla różnych stylów gry. W tym poradniku wymieniamy wszystkie klasy i zwracamy uwagę na ich mocne strony i umiejętności.
W każdym przypadku podajemy bronie startowe, umiejętności bazowe i zdolności do zdobycia w miarę rozwoju klasy.
Ze względu na to, że każda klasa ma bardzo dużo atutów, skupiamy się tylko na tych głównych, oznaczonych jako czerwone ikony.
Miotacz kul
Dobra klasa dla początkujących, specjalista od zadawania obrażeń i zwiększania efektywności broni. Jednym z najmocniejszych atutów jest jego celność, która nie zmniejsza się nawet podczas ruchu.
- Wyposażenie startowe: granat odłamkowy i kompaktowy peem
- Zdolność bazowa: ruch nie wpływa na celność broni. Zmniejszony odrzut broni
- Zdolności do zdobycia za poziom: automatyczne oznaczanie wyjątkowych zombie w promieniu 20 m; o 50 proc. zmniejszone obrażenia zadawane drużynie; szybkie zabicie 25 zombie z rzędu wzmacnia obrażenia broni palnej całej drużyny o 50 proc. na 20 s
Ludzkie inferno
To człowiek-demolka: znaczna część umiejętności tej klasy związana jest ze zwiększaniem efektywności materiałów wybuchowych. W miarę rozwoju klasy będą one mogły zwabiać, a nawet podpalać wrogów, ale w szczególności - eliminować większe grupy. Ludzkie inferno oferuje też świetne bonusy dla całej drużyny oraz kilka mocnych atutów związanych ze strzelbami, między innymi zwiększenie zasięgu.
- Wyposażenie startowe: C4, strzelba i Hailstorm MGL
- Zdolność bazowa: brak
- Zdolności do zdobycia za poziom: wybuchowe wyposażenie zabija o 25 proc. więcej celów; obrażenia od ognia i wybuchów zadawane sobie i drużynie są niższe o 30 proc.; C4, claymore'y i granatniki rewolwerowe zabijają o 25 proc. więcej celów
Lekarz
Jak w niemal każdej grze z klasami do wyboru, w World War Z musiał się pojawić medyk. Jego zdolności odpowiadają oczywiście za zwiększenie wydajności i prędkości leczenia, a także za dodanie bonusów przy używaniu apteczki. Warto też zwrócić uwagę na dość nietypowe dla lekarza umiejętności, przykładowo przywrócenie 2 pocisków w magazynku po każdym trafieniu zombie w głowę.
- Wyposażenie startowe: pistolet iniekcyjny, kompaktowy peem i apteczka
- Zdolność bazowa: użycie apteczki na członku drużyny zapewnia ci 25 proc. efektu działania leczenia
- Zdolności do zdobycia za poziom: gdy ktoś zostanie powalony, zachowa życie przez 30 proc. dłużej; użycie pistoletu iniekcyjnego na przyszpilonym członku drużyny postawi tę osobę na nogi; apteczki używane przez ciebie i twoją drużynę przywracają 10 proc. więcej zdrowia
Kombinator
Typowa klasa wsparcia - zapewnia drużynie dostęp do wyposażenia wybuchowego lub zwiększa ilość przenoszonej amunicji. Podniesiona z paczki kombinatora amunicja wybuchowa zadaje bardzo duże obrażenia.
- Wyposażenie startowe: torba z zaopatrzeniem i karabin zwiadowczy
- Zdolność bazowa: cała drużyna może przenosić o 10 proc. więcej amunicji do broni głównej i zapasowej
- Zdolności do zdobycia za poziom: jeśli ktoś w drużynie zostanie powalony lub przyszpilony, kombinator wstaje (odnawia się co 60 sekund); torby z zaopatrzeniem zawierają o 25 proc. więcej wybuchowej amunicji, czas działania granatów maskujących zwiększony o 2 s; niewykorzystywana broń po 10 s przeładowuje się sama
Siekacz
Dla miłośników walki wręcz. Większość atutów zwiększa efektywność ciosów maczetą oraz pozwala dłużej wykonywać ciosy - również całej drużynie. Inne umiejętności zmniejszają z kolei obrażenia zadawane tej klasie przez drużynę, żeby ułatwić przedzieranie się przez zombie w towarzystwie kompanów. Paralizator może ogłuszyć i zabić sporej wielkości grupę przeciwników.
- Wyposażenie startowe: paralizator i kompaktowy peem
- Zdolność bazowa: ataki wręcz są bardziej zabójcze, jeśli nie jesteś zmęczony; wykonujesz szybkie ataki wręcz nawet gdy jesteś zmęczony
- Zdolności do zdobycia za poziom: możesz wyprowadzić o jedno uderzenie wręcz więcej, zanim się zmęczysz, obrażenia wręcz zwiększone o 50 proc.; wszyscy w drużynie mogą wyprowadzić o 2 więcej uderzenia wręcz, zanim się zmęczą; ataki wręcz trafiają o 1 cel więcej
Eksterminator
Ta klasa najlepiej sprawdza się w przerzedzaniu dużych tłumów zombie, sprawiając, że gdy docierają do drużyny, są już poważnie zdziesiątkowane. Zwiększa też odporność drużyny i wytrzymałość struktur obronnych. W praktyce oznacza to, że jest najefektywniejszą klasą podczas obrony.
- Wyposażenie startowe: mołotow i strzelba
- Zdolność bazowa: o 25 proc. zwiększone obrażenia dla zombie atakujących w rojach
- Zdolności do zdobycia za poziom: obrażenia od ognia i wybuchów zadawane sobie i drużynie zmniejszone o 50 proc., limit amunicji do moździerzy i KM-ów zwiększony o 25 proc., wytrzymałość struktur obronnych zwiększona o 25 proc.; gdy w okolicy jest więcej niż 30 zombie, obrażenia od broni palnej są zwiększone o 25 proc., a liczba ataków wręcz do wyprowadzenia wzrasta o 2
Następnie: World War Z - Horda: co kupić, zasoby, obrona
Spis treści: World War Z - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: World War Z - broń główna, zapasowa, ciężka: rodzaje i szczeble