Wróci masa klasyków. Atari kupiło prawa do ponad 100 gier
Hity lat 80. i 90.
Atari poinformowało, że pozyskało prawa do ponad setki gier z PC i konsol, w które zagrywano się w latach 80. i 90. Do tego zakupiono także marki Accolade oraz GTI. Jak można się domyślać, można spodziewać się reedycji i remasterów.
Warto zauważyć, że po wielu zmianach właścicieli na przestrzeni dekad, obecne Atari ma mało wspólnego z przedsiębiorstwem, które w latach 70. i 80. kładło podwaliny pod rynek wirtualnej rozrywki. Dzisiaj to francuska firma, która w 2001 roku zmieniła nazwę z Infogrames na Atari SA.
Co zakupiono w najnowszej fali przejęć? Pełnej listy nie podano, lecz w informacji prasowej mowa o odsłonach serii Bubsy, Hardball i Demolition Racer, a także o grach wojennych i wojskowych symulatorach 1942: Pacific Air War, F-117A oraz F-14.
„Atari zamierza dążyć do rozszerzenia cyfrowej i fizycznej dystrybucji klasycznych tytułów, do tworzenia nowych gier opartych na licencjach oraz do poszukiwania nowych możliwości współpracy” - czytamy w oficjalnym oświadczeniu. Sklep GOG zaciera zapewne ręce, choć niektóre pozycje - jak 1942: Pacific Air War - można znaleźć w sklepach już teraz.
„To szeroki katalog, który obejmuje przełomowe i nagradzane tytuły od Accolade, Infogrames i Microprose” - zapewnia prezes Atari, Wade Rosen. „Wiele z tych tytułów jest częścią historii Atari, a fani mogą spodziewać się, że wiele pozycji zostanie ponownie wydanych w formatach fizycznych i cyfrowych, a w niektórych przypadkach mowa nawet o konwersjach na współczesne konsole”.
Atari wywołało w styczniu pewne zamieszanie. Firma świętowała 50. urodziny w sposób, którego fani zapewne się nie spodziewali - przygotowała tokeny NFT, ale w formie lootboxów z losową zawartością. Dobre wieści będą zapewne takie, że inicjatywa przetrwała zaledwie do ubiegłego wtorku, 18 kwietnia. Wtedy ogłoszono bowiem zakończenie współpracy z firmą ICICB Group w tym zakresie, a korespondujący token ATRI stracił na wartości około 30 procent.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.