Wrzesień w Stanach Zjednoczonych: Destiny na czele; spadek sprzedaży gier
Rekordowy miesiąc PS Store.
Firma badawcza NPD opublikowała najnowszy raport sprzedaży gier i konsol w Stanach Zjednoczonych. Ogólnie rynek rośnie, ale w coraz wolniejszym tempie.
Zainteresowanie sprzętem wzrosło o imponujące 136 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, co jest oczywiście wynikiem debiutu nowej generacji. Łącznie cały segment gier wideo powiększył się jednak tylko o 2 proc.
Przyczyną jest mniejsza sprzedaż oprogramowania w pudełkach - o 35 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. Warto jednak zauważyć, że we wrześniu ubiegłego roku wydano między innymi Diablo 3 i GTA 5.
Pomimo trendu spadkowego, Sony zapewnia, że zanotowało rekordowy miesiąc w swoim sklepie PlayStation Store, gdzie przychody wzrosły aż o 90 procent rok do roku. Pomogła bliska współpraca z Activision przy premierze Destiny - sprzedaż PS4 wzrosła niemal trzykrotnie w porównaniu z sierpniem, dzięki ofercie łączącej grę z konsolą.
Poniżej pierwsze dziesięć miejsc na liście sprzedaży gier w USA we wrześniu:
- Destiny (Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3)
- Madden NFL 15 (Xbox 360, PS4, PS3, Xbox One)
- FIFA 15 (PS4, Xbox 360, PS3, Xbox One, Wii, PS Vita, 3DS)
- Super Smash Bros. (3DS)
- Śródziemie: Cień Mordoru (PS4, Xbox One, PC)
- NHL 15 (PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3)
- Minecraft (Xbox 360, PS3)
- The Sims 4 (PC)
- Disney Infinity 2.0 (Xbox 360, PS3, Wii U, PS4, Xbox One)
- Diablo 3: Reaper of Souls (PS4, Xbox 360, PS3, Xbox One, PC)