Współtwórcy Call of Duty i Halo pracują nad własną strzelanką
Ambicje Certain Affinity.
Studio Certain Affinity od początku działalności w 2006 roku zajmuje się głównie pomaganiem innym zespołom deweloperskim. Teraz jednak ekipa z Teksasu ma najwyraźniej ochotę na samodzielny projekt.
Przedstawiciele firmy pojawili się na targach Gamescom, gdzie za zamkniętymi drzwiami szukają zainteresowanych wydaniem strzelanki o nazwie kodowej Loro.
„Nasza wersja demonstracyjna sprawiła, że na wielu twarzach pojawiły się uśmiechy” - zapewnia w serwisie X dyrektor generalny Certain Affinity, Max Hoberman. „Podajemy wszystkim nazwę kodową, więc i tak wycieknie. Będę więc pierwszy: powitajcie Loro, nasz oryginalny FPS”.
Poza tym nie znamy niestety żadnych szczegółów na temat projektu. Zdjęcia plakatów pokazują postacie, które pasowałyby bardziej do Elden Ring niż do Halo czy Call of Duty, więc twórcy mogą stawiać właśnie na klimaty mrocznego fantasy, lecz to na razie tylko domysły.
Certain Affinity powstało w 2006 roku, tworząc DLC do trybu sieciowego Halo 2. Takie zajęcie - wsparcie multiplayera - dotyczyło także Call of Duty: World at War, Left 4 Dead, Call of Duty: Black Ops, Halo 4, Doom z 2016 roku, Halo Infinite i tak dalej.
„Pomiędzy” udało się wcisnąć także dwa niezależne projekty. To piracka strategia Age of Booty z 2008 roku oraz kooperacyjne Crimson Alliance, wydane w 2011 roku wyłącznie na X360. Obecnie studio rozwija także Last Expedition, strzelankę w stylu Escape from Tarkov.
Być może takie rozbudowanie ambicji poza wspieranie innych deweloperów wynika z faktu, że we wrześniu ubiegłego roku nowym dyrektorem operacyjnym został Paul Sams, który karierę spędził w Blizzardzie, a później odpowiadał także za The Order: 1886 oraz Lone Echo w Ready at Dawn.