Wsteczna kompatybilność to dzisiaj łatwizna - uważa twórca Mario
Ale to nie oznacza, że Nintendo ma co do niej plany.
Shigeru Miyamoto - twórca m.in. postaci Mario oraz obecny dyrektor Nintendo - uważa, że funkcja kompatybilności wstecznej jest dzisiaj łatwiejsza do implementacji niż kiedykolwiek wcześniej.
Jak informuje serwis VGC, wypowiedź padła podczas sesji pytań i odpowiedzi od inwestorów do dyrekcji Nintendo. Jedno z pytań brzmiało, czy w firmie trwają dyskusje na temat kompatybilności wstecznej na potencjalnym następcy Switcha.
„W przeszłości oferowaliśmy usługę Virtual Console, która pozwalała użytkownikom grać w starsze gry na nowym sprzęcie” - tłumaczy Miyamoto. „Oczywiście gry opracowane na konkretne konsole stworzono w różnych technologiach. W rezultacie opracowane środowisko nie zawsze dało się wykorzystać ponownie bez istotnych zmian. Niedawno jednak środowiska programistyczne stały się bardziej ustandaryzowane i dzisiaj gracze mogą się cieszyć starszymi grami na nowych konsolach łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej”.
Dyrektor dodał jednak, że w przypadku potencjalnej nowej konsoli, Nintendo zamierza skupiać się bardziej na oferowaniu nowych, unikalnych doświadczeń w grach, które nie są możliwe na obecnym sprzęcie. Można zatem zrozumieć, że wsparcie starszych tytułów nie jest w tym momencie priorytetem firmy. Niemniej, poprzednie konsole japońskiego giganta oferowały różne formy kompatybilności wstecznej. Oprócz wspomnianego Virutal Console, Wii mogło odtwarzać gry z GameCube, Wii U produkcje z Wii, Nintedo DS kartridże od GameBoy Advance, a Nintendo 3DS nośniki z Nintendo DS.