Wstrzymano prace nad sieciowym EverQuest Next
Gra nie spełniła oczekiwań.
Studio Daybreak poinformowało na swojej stronie o wstrzymaniu prac nad sieciową grą RPG EverQuest Next. Tytuł został zapowiedziany trzy lata temu i miał się ukazać między innymi na konsole PlayStation 4 oraz PC.
„W EverQuest Next osiągnęliśmy bardzo dużo, zadziwiając wiele osób z branży. Niestety gdy poskładaliśmy poszczególne elementy w całość, gra przestała nas bawić” - wyjaśnia Russ Shanks, szef studia Daybreak.
„Wiemy, że w przypadku Norrath macie wysokie standardy, podobnie jak my. W ostatecznej ocenie musieliśmy zmierzyć się z faktem, że EverQuest Next może nie spełnić oczekiwań” - tłumaczy.
Deweloper zapewnił jednocześnie, że wstrzymanie projektu w żaden sposób nie wpłynie na EverQuest oraz EverQuest II.
„Bądźcie pewni, że nasza pasja do rozwijania świata EverQuest pozostaje niezmienna” - uspokaja.
EverQuest Next oparto na mocno zmodyfikowanym silniku PlanetSide 2. Świat gry miał być zbudowany z wokselów, umożliwiając swobodną destrukcję otoczenia. Na wygląd lokacji miały nawet wpływać takie drobnostki, jak uderzenia miecza czy niecelnie rzucone czary.
Początkowo gra powstawała w Sony Online Entertainment. Japoński gigant zdecydował się jednak na sprzedaż studia. Nowym nabywcą została firma inwestycyjna Columbus Nova, a SOE przemianowano na Daybreak Game Company.
Studio wciąż kontynuuje prace nad innym projektem ze świata EverQuest - Landmark. Holly Longdale, producent wykonawczy, zapowiedział na forum, że gra ukaże się wiosną.
Tytuł jest wariacją na temat Minecrafta, umożliwiając budowę dowolnych struktur. Początkowo produkcja miała współpracować z EverQuest Next.
„Wygląd był inspirowany wokselowym światem EverQuest Next, jednak projekt ewoluował, stając się osobną grą i zyskując własną tożsamość” - czytamy na oficjalnym forum.