Wszystkie gry Activision trafią do Game Passa - Microsoft broni się przed FTC
Bethesda szykuje 3 nowe tytuły na wyłączność.
Federalna Komisja Handlu (FTC) sprzeciwiła się przejęciu Activision przez Microsoft. Amerykańska korporacja przygotowała obszerną odpowiedź, którą udostępniono w sieci. W 37-stronicowym dokumencie możemy znaleźć wiele ciekawych informacji o grach Bethesdy i Activision oraz tym, co jest celem twórców Xboxa.
Już we wstępie czytamy, że obecnie aż 94% wszystkich graczy wybiera urządzenia mobilne, a przejęcie Activision ma na celu zwiększenie konkurencyjności Microsoftu w tej rozrastającej się gałęzi branży. Opublikowano też intrygujące dane, z których wynika, że firma z Redmond odpowiada jedynie za 10% tytułów ekskluzywnych wydanych w 2021 roku (Sony - 50%, Nintendo - 40%), a Xbox to zaledwie 16% wszystkich sprzedanych konsol (Sony - 34%, Nintendo - 50%). Łączny udział Microsoftu i Activision w rynku mobilnym wyniósł w 2021 roku zaledwie 4,3% (sam Microsoft - 0,3%).
W dalszej części dokumentu czytamy, że inwestycja 68,7 miliarda dolarów w zakup Activision nie miałaby finansowego sensu, gdyby Microsoft zdecydował się wykluczyć marki takie jak Call of Duty z konkurencyjnych platform. Amerykanie po raz kolejny podkreślają, że zamierzają wydawać produkcje Activision na konsolach Sony oraz Nintendo przez co najmniej 10 lat i nie istnieją nawet najmniejsze przesłanki (choćby w postaci wewnętrznych maili), że nie wywiążą się z umowy.
Microsoft przypomina, że pierwsze dwie gry Bethesda Softworks po przejęciu ZeniMax w 2020 roku ukazały się na czasową wyłączność PlayStation (Ghostwire: Tokyo i Deathloop). W najbliższych planach wydawniczych znajdują się trzy nowe tytuły Bethesdy przeznaczone do gry w pojedynkę lub w niewielkich grupach, które ukażą się wyłącznie na konsolach Xbox i PC. Nie wiadomo, o jakie produkcje może chodzić, ponieważ ich tytuły zostały ocenzurowane.
W dokumencie znajdziemy także deklarację, że wszystkie gry Activision w dniu premiery trafią do abonamentu Game Pass, co umożliwi graczom zabawę na wielu platformach - w tym za pośrednictwem chmury na urządzeniach mobilnych oraz niektórych telewizorach. Microsoft nie zamierza też rezygnować z dystrybucji gier Activision na maszynach, na których ukazywały się do tej pory.