Wybrano najlepsze gry studenckie w ramach Independent Games Festival
Złap je wszystkie!
Wybrano najlepsze produkcje studenckie w ramach festiwalu Independent Games Festival. Większość z ośmiu wymienionych poniżej projektów można już teraz za darmo pobrać i samemu przetestować.
Każdy z laureatów otrzymał tysiąc dolarów nagrody oraz przepustkę na organizowane w marcu Game Developers Conference. Jedna z gier otrzyma statuetkę także na „głównym” rozdaniu nagród, razem z innymi kategoriami.
Poniżej krótki podsumowanie wybranych tytułów.Museum of Simulation Technology: Gra logiczna inspirowana zjawiskiem „wymuszonej perspektywy”, gdzie pozornie zbliżone obiekty w rzeczywistości znajdują się w sporej odległości od siebie. Za prace odpowiada Albert Shih z Carnegie Mellon's Entertainment Technology Center.
Engare („niedokończony wzór" w języku perskim): Jak sugeruje sam tytuł, zadaniem jest dokończenie wzorów i deseni. Za prace odpowiada Mahdi Bahrami z NHTV University of Applied Science w Holandii.
Risk of Rain: Połączenie strzelanki i platformówki z masą akcji, oferujące jedno życie. Za prace odpowiada Hopoo Games z University of Washington. Wydawcą jest Chucklefish - twórcy Starbound. Nasza recenzja tutaj.
Symmetrain: Ręcznie rysowana gra logiczna o podróżach pociągiem i szukaniu różnic między krajobrazami. Za prace odpowiadają Phillip Beau (University of Amsterdam) oraz Daniel Goffin (University of Kassel).
Westerado: Western w formie „pikselowej” gry akcji, inspirowanej Legend of Zelda. Za prace odpowiada zespół Ostrich Banditos.
Rhythm Doctor: Gra rytmiczna o wysokim poziomie trudności, obsługiwana jednym przyciskiem. Za prace odpowiadają Hafiz Azman praz Winston Lee z University of Cambridge.
Foiled: Bijatyka dla dwóch osób, opowiadająca o kradzieży dusz. „Super Smash Bros. spotyka Nidhogg” - opisują twórcy. Za prace odpowiadają Gabe Cuzzillo oraz Aaron Taecker-Wyss.
Cyber Heist: Kooperacja dla dwóch osób: haker prowadzi złodzieja w poszukiwaniu futurystycznych skeretów. Za prace odpowiada 12-osobowy zespół z Utah.