Skip to main content

Wydania pudełkowe sprzedają się coraz gorzej? Nie w UK

Podsumowanie tygodnia - i roku.

Przedstawiciele firmy Chart-Track opublikowali najnowsze zestawienie sprzedaży nowych gier w Wielkiej Brytanii.

W 2017 roku w Wielkiej Brytanii sprzedano 23,7 mln pudełek z grami - poinformowała firma GfK. To poziom niemal identyczny, jak w 2016 roku, gdy rozprowadzono 23,8 mln takich wydań.

Call of Duty: WW2 to nadal gorący tytuł

Co więcej, zyski wydawców w UK nieznacznie wzrosły - o 2,1 procent, do 792 milionów funtów. Głównym czynnikiem są tu nieco droższe produkcje na popularne Nintendo Switch.

Takie rezultaty mogą zaskakiwać, ponieważ firmy wydawnicze coraz częściej chwalą się zwiększaniem rezultatów w sferze cyfrowej. Wydaje się jednak, że pudełka pozostają najpopularniejszą formą kupowania gier - przynajmniej tych wysokobudżetowych.

Jeśli mowa o ubiegłym tygodniu w Wielkiej Brytanii, to Call of Duty: WW2 pozostało na pierwszym miejscu po raz dziewiąty z rzędu, wyrównując dokonanie Modern Warfare 2. Do wyrównania rekordowego wyniku Black Ops 3 brakuje jeszcze dwóch tygodni.

Najlepiej sprzedającą się grą w całym 2017 roku w UK była jednak - bez niespodzianki - FIFA 18, choć sprzedaż wersji pudełkowej piłkarskiego symulatora jest niższa o 16,2 procent w porównaniu z Fifą 17.

Electronic Arts nie może mówić o dobrym roku w brytyjskich sklepach. Star Wars Battlefront 2 sprzedał się aż o 51 proc. słabiej niż Battlefield 1 (który był jednak w sprzedaży cztery tygodnie dłużej) oraz o 49 proc. słabiej niż poprzednie Star Wars: Battlefront.

Większe powody do zadowolenia ma Ubisoft. Assassin's Creed Origins to wynik o 32 procent lepszy niż Watch Dogs 2 w ubiegłym roku oraz o 13 proc. wyższy od Assassin's Creed Syndicate.

Poniżej pierwsze dziesięć miejsc na liście sprzedaży w Wielkiej Brytanii, według liczby egzemplarzy. Dane dotyczą okresu 24 - 30 grudnia:

Ten tydzień Poprzedni tydzień Tytuł
1 1 Call of Duty: WW2
2 2 FIFA 18
3 3 Star Wars Battlefront 2
4 4 Assassin's Creed Origins
5 5 Grand Theft Auto 5
6 7 Super Mario Odyssey
7 9 The Sims 4
8 13 Gran Turismo Sport
9 11 Mario Kart 8 Deluxe
10 20 The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Serwis Chart-Track zajmuje się jedynie sprzedażą gier w pudełkach, dlatego warto spojrzeć na pierwszą dziesiątkę z ubiegłego tygodnia na Steamie - największym sklepie z grami w wersji cyfrowej na PC.

PlayerUnknown's Battlegrounds ponownie znalazło się na pierwszym miejscu, już po raz 41. z rzędu. Drugie jest nadal Grand Theft Auto 5, wyprzedając sieciową strzelankę CS:GO.

Divinity: Original Sin 2 utrzymało czwartą lokatę, przed spadającym They Are Billions, przecenionym Dark Souls 3 oraz Wiedźminem 3 w Edycji Gry Roku. Polska produkcja, pomimo premiery w 2015 roku, była jedną z najbardziej dochodowych pozycji na Steamie w ostatnich 12 miesiącach.

Dziesiątkę uzupełnia Cuphead (tańszy o 15 procent), a także ARK: Survival Evolved oraz Assassin's Creed Origins.

Poniżej pełne zestawienie sprzedaży na Steamie z ubiegłego tygodnia, według przychodów. Dane dotyczą okresu 24 - 30 grudnia:

Ten tydzień Poprzedni tydzień Tytuł
1 1 PlayerUnknown's Battlegrounds
2 2 Grand Theft Auto 5
3 5 Counter-Strike: Global Offensive
4 4 Divinity: Original Sin 2
5 3 They Are Billions
6 6 Dark Souls 3
7 9 Wiedźmin 3: Dziki Gon - Edycja Gry Roku
8 8 Cuphead
9 10 ARK: Survival Evolved
10 7 Assassin's Creed Origins

Zobacz także