Wydawca Assassin's Creed rozważa przywrócenie trybu sieciowego do serii
„Jest bardzo ważny”.
Ostatnią odsłoną Assassin's Creed oferującą nastawiony na rywalizację tryb wieloosobowy było wydane w 2013 roku Black Flag. Ubisoft chciałby jednak przywrócenia wariantu rozgrywki sieciowej do serii o zabójcach w kapturach.
W wywiadzie udzielonym redakcji magazynu Game Informer dyrektor kreatywny firmy - Serge Hascoet - stwierdził, że wydawca stale rozwija wiele różnych mechanik zabawy. Jednym z istotniejszych jest właśnie multiplayer.
- Assassin's Creed nie ma trybu sieciowego, który jest bardzo ważny dla społecznościowego aspektu wirtualnej rozrywki, więc rozważamy przywrócenie tego elementu do serii - oznajmił deweloper.
Hascoet zaznaczył, że chciałby, aby twórcy poszczególnych gier Ubisoftu mogli swobodniej wprowadzać istotne zmiany do formuły rozgrywki. Jako przykład podał kwestię liczby graczy biorących udział w zmaganiach.
- Dzisiaj nasza sieciowa technologia może obsługiwać nawet sto osób, ale jakim kosztem? Jeżeli w Assassin's Creeed usunęlibyśmy tłum i inne podobne elementy, przygotowanie multiplayera byłoby łatwiejsze… Każdy przypadek jest inny. Jeśli w projekcie musi być stu użytkowników na serwerze, możemy tego dokonać, ale musimy znaleźć wartość dodatnią - wyjaśnił.
Zobacz: Assassin's Creed Odyssey - Poradnik, Solucja
Wzmianka o stu graczach biorących udział w zmaganiach sugeruje, że Ubisoft może pracować nad własną wersją battle royale. Niewykluczone więc, że przyszłe odsłony serii z zabójcami zaoferuje wariant wzorowany na Fortnite lub PUBG.
Assassin's Creed Odyssey to najnowsza część serii - gra zadebiutuje 5 października na PC, PS4 i Xbox One.