Wydawca PUBG przejmie 10% polskiego People Can Fly
Koreańska inwestycja.
Firma Krafton - odpowiedzialna między innymi za PUBG - przejmie 10 procent udziałów w polskim studiu People Can Fly. Koreańska korporacja zapewni sobie także prawo „pierwokupu” gier PCF.
„Zgodnie z Umową Inwestycyjną, jeżeli spółka będzie rozważać wydanie Projektu Victoria lub Projektu Bifrost w modelu innym niż self-publishing, inwestor będzie miał prawo do pierwszeństwa w negocjacjach, jak również prawo do pierwszeństwa zawarcia umowy w odniesieniu do wszelkich takich umów” - napisano w komunikacie.
Jeśli o kwestiach technicznych mowa, akcje kupowane przez Krafton będą pochodziły z dodatkowej emisji, w ramach której polskie studio chce pozyskać 205-295 milionów złotych. Pieniądze zostaną przeznaczone na dalszą rekrutację pracowników, by ostatecznie uzyskać zdolność produkcji trzech gier klasy „AAA” jednocześnie.
Po ukończeniu Outriders, People Can Fly rozwija obecnie szereg projektów - pięć tytułów z segmentu AAA (Gemini, Dagger, Bifrost, Victoria, Red) oraz dwa projekty VR (Thunder, Green Hell VR). Premiera Gemini planowana jest na 2026 rok, a Dagger, Bifrost, Victoria na lata 2025-2026. Projekt Red jest obecnie w fazie koncepcyjnej.
„Flagowym” przedsięwzięciem jest właśnie Gemini, powstające dla Square Enix (czyżby Outriders 2?). Poza tym studio chce samodzielnie publikować własne tytuły, lecz - jak widać - sporo do powiedzenia w tym temacie będzie miał teraz Krafton.
Koreańska korporacja to holding gromadzący szereg innych podmiotów. Tym najbardziej znanym jest zapewne PUBG Studios, odpowiedzialne za popularne battle royale PUBG: Battlegrounds. W ostatnim okresie firma postawiła na dywersyfikację, co przełożyło się na sporo inwestycji, by wymienić Striking Distance Studios (twórcy The Callisto Protocol), Unknown Worlds Entertainment (Subnautica) czy Neon Giant (The Ascent).
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.