Wydawca PUBG przejmie 10% polskiego People Can Fly
Koreańska inwestycja.
Firma Krafton - odpowiedzialna między innymi za PUBG - przejmie 10 procent udziałów w polskim studiu People Can Fly. Koreańska korporacja zapewni sobie także prawo „pierwokupu” gier PCF.
„Zgodnie z Umową Inwestycyjną, jeżeli spółka będzie rozważać wydanie Projektu Victoria lub Projektu Bifrost w modelu innym niż self-publishing, inwestor będzie miał prawo do pierwszeństwa w negocjacjach, jak również prawo do pierwszeństwa zawarcia umowy w odniesieniu do wszelkich takich umów” - napisano w komunikacie.
Jeśli o kwestiach technicznych mowa, akcje kupowane przez Krafton będą pochodziły z dodatkowej emisji, w ramach której polskie studio chce pozyskać 205-295 milionów złotych. Pieniądze zostaną przeznaczone na dalszą rekrutację pracowników, by ostatecznie uzyskać zdolność produkcji trzech gier klasy „AAA” jednocześnie.
Po ukończeniu Outriders, People Can Fly rozwija obecnie szereg projektów - pięć tytułów z segmentu AAA (Gemini, Dagger, Bifrost, Victoria, Red) oraz dwa projekty VR (Thunder, Green Hell VR). Premiera Gemini planowana jest na 2026 rok, a Dagger, Bifrost, Victoria na lata 2025-2026. Projekt Red jest obecnie w fazie koncepcyjnej.
„Flagowym” przedsięwzięciem jest właśnie Gemini, powstające dla Square Enix (czyżby Outriders 2?). Poza tym studio chce samodzielnie publikować własne tytuły, lecz - jak widać - sporo do powiedzenia w tym temacie będzie miał teraz Krafton.
Koreańska korporacja to holding gromadzący szereg innych podmiotów. Tym najbardziej znanym jest zapewne PUBG Studios, odpowiedzialne za popularne battle royale PUBG: Battlegrounds. W ostatnim okresie firma postawiła na dywersyfikację, co przełożyło się na sporo inwestycji, by wymienić Striking Distance Studios (twórcy The Callisto Protocol), Unknown Worlds Entertainment (Subnautica) czy Neon Giant (The Ascent).
![](https://assetsio.gnwcdn.com/lgw.png?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.