Skip to main content

Wydawca zapewnia, że nie porzuca strzelanki Battleborn

Pomimo słabych wyników.

Sieciowa strzelanka Battleborn nie odniosła większego sukcesu po premierze w maju, o czym najlepiej świadczy liczba grających na Steamie, wynosząca średnio mniej niż tysiąc osób w ostatnich 30 dniach. Wydawca - firma 2K - zapewnia jednak, że zamierza dalej wspierać produkt, szukając nowych graczy.

Strauss Zelnick - dyrektor generalny Take-Two, właściciela 2K - przyznał podczas ostatniej konferencji z inwestorami, że pomimo ciepłego przyjęcia, produkcja sprzedała się poniżej oczekiwań.

Jednocześnie, nowa gra od twórców Borderlands sporo kosztowała. Raport finansowy firmy wskazuje na 28,8 mln dolarów wydatków operacyjnych w ostatnim kwartale - pieniądze przeznaczono głównie właśnie na kampanię marketingową tytułu.

- Uważamy, że nadal jest szansa na wzrost liczby odbiorców, wraz z upływem czasu - mówił Zelnick. - 2K będzie nadal generować zainteresowanie i przychody dzięki dodatkom i wirtualnej walucie.

Ambitne plany na DLC do Battleborn ujawniono w czerwcu. Twórcy szykują nowe mapy, postacie czy rozdziały opowieści fabularnej. W tym miesiącu zadebiutowało też Platinum, czyli kupowane za prawdziwe pieniądze środki, wydawane później na skórki i inne bonusy.

Zobacz na YouTube

- Mówiąc o Battleborn jesteśmy szczerzy, ponieważ cenimy otwartość - dodał później Zelnick, już w nieco mniej optymistycznym tonie. - Nadal wydajemy nowe treści. Gracze kochają ten tytuł. Mamy wirtualną walutę. Nie porzucamy gry. Mówimy po prostu, na czym stoimy.

Jeśli o całym Take-Two mowa, to firma wypracowała w ostatnim kwartale 311,6 mln dolarów przychodów, w porównaniu z 275,3 mln dol. w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dużą popularnością nadal cieszy się Grand Theft Auto 5 oraz GTA Online, ale także NBA 2K16.

Okres od początku marca do końca czerwca zakończył się jednak stratą, wynoszącą 38,6 mln dolarów. W ubiegłym roku było jeszcze gorzej - 67 mln dol. „pod kreską”.

Take-Two ma przed sobą interesującą jesień, ze sporą liczbą dużych premier, jak BioShock: The Collection (13 września), NBA 2K17 (20 września), XCOM 2 na konsolach (27 września), Mafia 3 (7 października), WWE 2K17 (11 października) oraz Civilization 6 (21 października).

Zobacz także