Skip to main content

Wydawcy nie byli zainteresowani Remember Me ze względu na płeć głównej bohaterki

„Jeśli takie jest nastawienie, to branża nigdy nie dojrzeje” - Maxime Moris.

Twórcy przygodowej gry akcji - Remember Me - ujawnili, że kilku wydawców zrezygnowało z projektu, gdy tylko dowiedzieli się, że główną bohaterką jest kobieta. Jeszcze większym problemem dla zainteresowanych podmiotów był fakt, że postać prowadzona przez gracza jest w związku z mężczyzną.

- Mieliśmy kilka firm, które stwierdziły, że „nie chcemy tego wydać, bo gra nie ma szansy na powodzenie. Główną postacią musi być mężczyzna i tyle” - mówił w wywiadzie z serwisem Penny Arcade Jean-Maxime Moris, dyrektor kreatywny w Dontnod Entertainment.

Capcom ogłosił podpisanie umowy z Dontnod na targach Gamescom w zeszłym roku. Gra istniała pierwotnie pod tytułem Adrift.

- Chcieliśmy pokazać życie prywatne Nilin. W pewnym momencie bohaterka miała pocałować faceta. Odezwały się głosy: „Nie możesz zmusić gracza, by całował innego kolesia. To będzie dziwne” - dodaje.

Produkcja była już w zaawansowanej fazie, więc zmiana płci głównej bohaterki nie wchodziła w grę. Właśnie w tym momencie wydawcy zaczęli się wycofywać.

- Odparłem, że jeśli takie jest nastawienie, to branża nigdy nie dojrzeje - kontynuuje Moris. - Oczywiście, potrzebny jest pewien poziom imersji, ale przecież nikt nie kwestionuje twojej orientacji seksualnej podczas gry. Nie wiem, dla mnie to wszystko jest dziwne.

Jednak liczby nie kłamią. Gry z kobietami w rolach głównych sprzedają się gorzej. Jak wcześniej informował serwis Penny Arcade, według raportu firmy EEDAR, z 669 gier na obecnej generacji sprzętu, jedynie w 24 przypadkach postacią wiodącą była kobieta.

Geoffrey Zatkin, szef EEDAR przyznaje, że wyniki sprzedaży nie wyglądają zachęcająco. - Jeśli spojrzysz na gry, w których możesz grać tylko kobietą, to takie tytuł nie cieszą się dużym zainteresowaniem. Zwłaszcza w porównaniu do produkcji z mężczyzną w roli bohatera - tłumaczy.

To nie wszystko. Również nakłady na marketing różnią się znacząco w zależności od płci. - Jeśli mamy tylko postać kobiecą, to dostaniemy zaledwie 40% funduszy na reklamę i promocję, a często nawet mniej - mówi Zatkin.

Prawda jest jednak taka, że to gracze decydują, które gry otrzymają więcej pieniędzy na marketing. Większość wydawców podąża utartą ścieżką z mężczyznami w roli głównych bohaterów, licząc na bezpieczny zysk.

W Remember Me wcielamy się w rolę Nilin, która pracuje jako agentka manipulująca umysłami ludzi. Wkrótce sama pada ofiarą podobnej manipulacji, a następnie stara się wyjaśnić, kto za tym stoi. Akcję obserwujemy zza pleców bohaterki, a przeciwników pokonujemy głównie walcząc wręcz. Akcję osadzono w Paryżu przyszłości.

Remember Me

Zobacz także