Wygasł patent Namco na mini-gry podczas ładowania danych
Czekamy na ciekawe pomysły.
Ile lat spędziliśmy na mało konstruktywnym wpatrywaniu się w ekrany ładowania. Dwa? Dwadzieścia? Na pewno byłoby miło, gdyby widok napisu loading uatrakcyjniała na przykład jakaś mini-gra.
Tak jednak nie jest, a powód jest całkiem prosty: złożony w 1995 roku patent Namco, zastrzegający takie rozwiązanie wyłącznie dla japońskiej firmy - nikt inny nie może korzystać z pomysłu bez zgody.
Fani Ridge Racer pamiętają zapewne strzelanie do kosmitów w Galaxian na pierwszym PlayStation. Współczesne odsłony serii FIFA oferują trening przed meczem, ale EA nie narusza patentu, ponieważ oferuje wycinek samej gry, a zarejestrowano wyłącznie mini-gry oferujące mechanikę odmienną od bazowej zawartości produkcji.
Dobra wiadomość jest taka, że 27 listopada - po przepisowych dwudziestu latach - patent wygasł (dzięki, PC Gamer). Twórcy niezależni zorganizowali nawet specjalną imprezę - Loading Screen Game Jam.
Tym samym FIFA może na przykład zaoferować starsze odsłony serii podczas ładowania, o ile taki pomysł jest możliwy do zrealizowania. Modele obiektów w The Elder Scrolls i Fallout mogą być czymś więcej, niż obracającymi się elementami z gry.
Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście maksymalne skrócenie koniecznego doczytywania, ale jeśli się nie da, to mini-gra może być interesującym rozwiązaniem.
Nudzisz się? Zobacz także: