Skip to main content

Wygląda na to, że konwersje gier AAA na iOS sprzedają się raczej słabo

Szacunkowe wnioski.

Wygląda na to, że użytkownicy nowych modeli iPhone’ów oraz iPadów nie są zbyt zainteresowani wykorzystaniem swoich urządzeń do uruchamiania „dużych” tytułów AAA, co było jednym z punktów marketingu Apple.

System iOS otrzymał w ostatnim okresie cztery takie pozycje: Resident Evil 4, Resident Evil Village, Death Stranding oraz Assassin’s Creed Mirage. Teraz szacunki dwóch firm zajmujących się badaniem aplikacji mobilnych sugerują, że sprzedaż jest raczej słaba.

Gry działają tylko na najnowszych modelach, co oczywiście zawęża potencjalne grono odbiorców. Również system dystrybucji jest interesujący, ponieważ tytuły są dostępne za darmo w znacznie okrojonej formie, a za dostęp do pełni treści trzeba już zapłacić.

Zobacz na YouTube

Biorąc to pod uwagę, Appfigures szacuje teraz, że wspomniane Mirage pobrano około 123 tysiące razy, ale generując przychody na poziomie tylko 138 tysięcy dolarów. To zapewne niewiele, biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia, jakim musiało być przygotowanie konwersji na iOS.

Podobnie jest w przypadku innych pozycji. Firma Appmagic podaje inne i bardziej optymistyczne szacunki, ale nadal są to stosunkowo skromne liczby, które pozwalają zastanawiać się, jak długo Apple będzie zainteresowane kontynuowaniem inicjatywy.

Szacunki Appfigures Szacunki Appmagic
Resident Evil 4 7000 15000
Resident Evil Village 5750 34000
Assassin’s Creed Mirage 3000 5750
Death Stranding 10600 23000
Szacunkowe wyniki faktycznie sprzedanych (a nie tylko pobranych) gier.

„Liczby te są dalekie od sukcesu, zwłaszcza w porównaniu do sprzedaży osiąganej przez te gry AAA na ich podstawowych platformach” - komentuje Andrei Zubov z Appmagic dla serwisu Mobilegamer. „Sugeruje to, że te tytuły wypracowały już dużą część potencjalnych przychodów i teraz będą generować znacznie mniejsze pieniądze”.

Jak dodaje - co zapewne będzie mało szokujące - gracze na urządzeniach mobilnych preferują raczej produkcje skrojone pod urządzenia przenośne i przeznaczone do znacznie krótszych sesji niż długie, fabularne tytuły AAA.

Zobacz także