„Wygraliśmy i to jest wasza wina” - twórcy Dwarf Fortress świętują pół miliona sprzedanych kopii
Tytuł sprzedaje się wyśmienicie.
Tarn Adams, czyli twórca Dwarf Fortress, podzielił się na forum gry wynikami sprzedaży wersji Steam na koniec grudnia 2022 roku. Jak się okazuje, w ciągu niecałego miesiąca od premiery, tytuł zakupiono już pół miliona razy.
Warto zauważyć, że deweloper i jego pełniący rolę producenta brat Zach stali się milionerami już w kilka dni po rozpoczęciu sprzedaży. Mało tego, w ciągu 24 godzin od wypuszczenia produkcji na rynek gra znalazła tylu nabywców, ilu spodziewano się dopiero po dwóch miesiącach.
„Dwarf Fortress jest ogromnym sukcesem, ale bez ciebie byłaby to tylko mrzonka. Ponieważ nie przerwałeś czytania po pierwszym zdaniu, to bardzo prawdopodobne, że dołożyłeś swoją cegiełkę do sukcesu gry. Może ją kupiłeś, może poleciłeś koledze, a może nauczyłeś grać młodsze rodzeństwo. Nigdy by się to nie udało, gdyby nie twój udział. To wszystko by się nie udało, gdyby nie ludzie wspierający nas na początku, a potem przez 20 lat rozwoju gry” - napisał programista w poście na forum.
„Wciąż jest jeszcze czas by być wyjątkowym! Wspierając nas bezpośrednio, nadal możesz ogromnie nam pomóc. Musimy kupić dużo kawy, żeby przetrwać ten trudny miesiąc. Tak jest, wygrywamy... i to wasza wina” - dodaje żartobliwie deweloper.
Przypomnijmy, że Dwarf Fortress to rozbudowana strategia ekonomiczna, w której gracze rozwijają tytułową fortecę krasnoludów. Tytuł od dwudziestu lat rozwijany jest przez zaledwie wspomnianą dwójkę braci i do niedawna dostępny był za darmo, jednak z bardzo szczątkową grafiką i mało zrozumiałym sterowaniem. 6 grudnia tytuł trafił na Steama z pełnoprawną szatą graficzną i licznymi usprawnieniami, gdzie z miejsca stał się hitem.