Skip to main content

Wymyślić Tomb Raider - Zapowiedź

Lara Croft przestaje być zwinną archeolog z dużymi piersiami, a staje się bohaterką tak prawdziwą jak nigdy wcześniej.

Żaden inny tytuł nie miał tak intensywnego i istotnego wpływu na popkulturę jak Tomb Raider. W ciągu 16 lat powstało dziesięć gier wideo, trzy filmy, komiksy i książki. Lecz w najnowszej odsłonie cały ten dorobek zostanie poddany nowej próbie. Lara Croft przestaje być zwinną archeolog z dużymi piersiami, a staje się bohaterką tak prawdziwą jak nigdy wcześniej.

Z kreacją silnych i niezależnych postaci kobiecych nie ma problemów autorka scenariusza do najnowszej odsłony Tomb Raidera - Rhianna Pratchett. Córka słynnego pisarza Terry'ego Pratchetta wcześniej stworzyła postać Nariko w Heavenly Sword czy Faith w Mirror's Edge. Prestiżowy magazyn o grach wideo - Edge - wymienił autorkę wśród stu najbardziej wpływowych kobiet w branży gier wideo.

- Dorastałam grając w Tomb Raidera i przeczesując zakamarki w poszukiwaniu skarbów i sekretów. Żyłam i umierałam jako Lara Croft, lecz zadanie, przed którym stoję teraz, zadanie stworzenia tej postaci od początku, jest najtrudniejsze z czym przyszło mi się zmierzyć - powiedziała Pratchett w rozmowie z Wesleyem Yin-Poolem, z angielskiej redakcji Eurogamera.

Producent gry, Darrell Gallagher jest jednak przekonany, że pisarka podoła zadaniu, a jej doświadczenie pozwoli zredefiniować postać Lary Croft. - Rhianna pracuje nad fabułą od samego początku. Pomogła nam spojrzeć na projekt z nowej perspektywy i rozwinąć historię młodej Lary. Nie ma wątpliwości, że nada bohaterce głębię i autentyczność - przekonuje producent.

„Twórcy obiecują, że walka nie pozostanie w centrum rozgrywki. Wciąż będziemy rozwiązywać zagadki i przełączać dźwignie, by otworzyć sekretne przejścia.”

Chwilami będzie gorąco

Nowa gra opowiada o początkach Lary Croft. Statek, którym podróżuje rozbija się u wybrzeża tropikalnej wyspy Yamatai. Rozpoczyna się walka o przetrwanie, a my staniemy się świadkami przemiany niedoświadczonej dziewczyny w twardą i zahartowaną kobietę.

Nie będzie to łatwa podróż. Nowy Tomb Raider ma być grą mroczną i przesiąkniętą atmosferą zagrożenia. Nie wszyscy rozbitkowie, którzy znaleźli się na wyspie, mają przyjazne zamiary. Napotkamy też równie niebezpiecznych tubylców. W czerwcu tego roku miłośników gier podzieliła kontrowersyjna wiadomość: Lara miałby stać się ofiarą gwałtu. W wywiadzie udzielonym serwisowi Kotaku.com wspomniał o tym Ron Rosenberg. Jednak zarówno producent gry, jak i Crystal Dynamics natychmiast wycofali się z tych słów. Lara ma być „tylko” napastowana i szybko wychodzi z opresji.

Zabity napastnik jest zresztą pierwszą osobą pozbawioną życia przez młodą archeolog.

- Nie chcieliśmy stworzyć zimnokrwistej zabójczyni. Chcemy, by gracze mogli utożsamiać się z Larą w jej trudnym położeniu - opowiada Karl Stewart z Crystal Dynamic w serwisie Metro. Naukę sztuki przetrwania przejdziemy wraz z Larą. Stewart jako przykład podał korzystanie z łuku. - Nie chodzi o to, by gracz po prostu wziął broń i zaczął strzelać do wszystkiego, co się rusza - tłumaczy. - Bohaterka zdobywa łuk, oddaje pierwsze strzały, gdy broni się przed atakiem wilków. Dopiero później jest gotowa, by ewentualnie strzelać do człowieka.

Twórcy obiecują, że walka nie pozostanie w centrum rozgrywki. Wciąż będziemy rozwiązywać zagadki i przełączać dźwignie, by otworzyć sekretne przejścia. Nowa odsłona serii to także zmierzenie się z otwartym światem. Wyspę Yamatai będziemy swobodnie zwiedzać w poszukiwaniu misji i sekretów.

Premiera najnowszej części przygód Lary Croft planowana jest na początek marca przyszłego roku. Gra zostanie wydana na PC, PlayStation 3 i Xboksa 360 w pełnej, polskiej wersji językowej (dubbing).

„Nowy Tomb Raider ma być grą mroczną i przesiąkniętą atmosferą zagrożenia.”

Zobacz także