Wyniki finansowe Capcomu powodem „restrukturyzacji zaplecza deweloperskiego”
Spadek zysku koncernu o 56 procent.
Capcom opublikował wyniki finansowe za miniony rok fiskalny. Są one zgodne z wcześniejszymi prognozami, o których pisaliśmy w drugiej części kwietnia.
Resident Evil 6 sprzedał się znacznie poniżej oczekiwań - nakład osiągnął 4,9 mln kopii wobec planowanych 7 milionów. Dragon's Dogma udało się nieznacznie przekroczyć pułap 1 miliona.
Tymczasem gra DmC Devil May Cry „cieszyła się stabilną popularnością na rynku”. W raporcie nie odnotowano liczby sprzedanych sztuk, ale w kwietniu Capcom wspominał o 1,15 mln.
Mimo tych wyników, koncern zanotował zysk na poziomie 95 mln zł. Oznacza to jednak znaczący spadek - 56 procent rok do roku. Dla porównania, notowany na warszawskiej giełdzie CD Projekt osiągnął skonsolidowany zysk netto za ubiegły rok w wysokości 28 mln zł.
„W celu obniżenia kosztów i skrócenia czasu produkcji, Capcom dokona restrukturyzacji zaplecza deweloperskiego, który stanowi główny filar działalności biznesowej firmy, zwiększając udział własnych zasobów w produkcji poprzez przebudowę zagranicznych struktur” - czytamy w raporcie.
Wynika z niego również, że Capcom dostrzega znaczący zwrot rynku w kierunku „dojrzalszych” produkcji, co stanowi dobrą prognozę dla firmy. Po debiucie nowych konsol, w oczekiwaniu na odpowiednie nasycenie rynku, „przez pewien czas nie będzie pojawiać się zbyt wiele nowych tytułów”.
„Tymczasem, koszty produkcji będą rosnąć ze względu na zaawansowanie i mnogość nowych rozwiązań, które zostały dodane do sprzętu. Mogą więc pojawić się konsolidacje i sojusze pomiędzy przedsiębiorstwami.”
W raporcie ujawnione są jedynie dwie gry na ten rok - Lost Planet 3 oraz Monster Hunter 4 (3DS).