Skip to main content

Wyniki Sniper Ghost Warrior 3 „przewyższają założenia” CI Games

Polskie studio wraca do zysków.

Po kilku słabszych kwartałach zakończonych stratami i szeroko zakrojonej restrukturyzacji działalności, polskie studio CI Games wraca do zysków i przyznaje, że Sniper Ghost Warrior 3 sprzedaje się jednak lepiej niż oczekiwano przed premierą.

Warto przypomnieć, że kilka tygodni po problematycznym debiucie strzelanki, firma z Warszawy informowała o nakładzie przekraczającym 700 tysięcy egzemplarzy, co jednak było wartością poniżej prognoz. Jak widać, sytuacja się poprawiła.

Zyski na celowniku

„Sprzedaż gry jest na stabilnym poziomie i przewyższa założenia przyjęte krótko po premierze gry. Spółka rozpoczęła dalszą produkcję, w związku z dodatkowymi zamówieniami z głównych rynków zbytu, amerykańskiego oraz europejskiego” - napisano w raporcie finansowym.

CI Games dodaje, zgodnie z trendami światowymi, że „w sektorze gier wideo obserwowany jest wzrost udziału dystrybucji cyfrowej w całej strukturze sprzedaży”, co powinno w przyszłości pomóc także Sniper Ghost Warrior 3.

Jeszcze w tym roku produkcja powinna wzbogacić się o tryb wieloosobowy, oferowany wszystkim posiadaczom gry w ramach darmowej aktualizacji.

Firma „rozpoczęła prace nad kolejną grą taktyczną w segmencie gier action, w którym odniosła dotychczas kilka dużych sukcesów komercyjnych”. Projekt wykorzysta najpewniej rozwiązania opracowane z myślą o Sniper Ghost Warrior 3 i powstaje we współpracy z chińskim Virtuos.

CI Games planuje równoległą produkcję Lords of the Fallen 2. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z potencjalnymi partnerami, którym powierzone zostanie stworzenie gry. Prace powinny ruszyć w pierwszej połowie przyszłego roku.

Zobacz na YouTube

Wśród ciekawostek można dodać, że polska firma w trzecim kwartale tego roku (lipiec - wrzesień) sprzedała 76 procent swoich gier na konsolach, 23 proc na PC i 1 proc. na urządzeniach mobilnych, co wydaje się sugerować, że eksperymenty w tym ostatnim segmencie raczej się nie sprawdziły.

Co ważniejsze, zaledwie 26 procent sprzedaży we wspomnianym okresie to wersje pudełkowe. Pozostałe wyniki - 74 proc. - to już kanały dystrybucji cyfrowej.

Jeśli mowa o danych finansowych, to opisywany kwartał zakończono zyskiem na poziomie 3,7 mln zł, w porównaniu ze stratą 5,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Zobacz także