Skip to main content

Wyniki sprzedaży Assassin's Creed Valhalla, CoD: Black Ops Cold War i innych gier jesieni

W dystrybucji cyfrowej.

  • W listopadzie dystrybucja cyfrowa wygenerowała 11,5 miliarda dolarów
  • Najbardziej dochodową grą na konsolach było Call of Duty: Black Ops Cold War

Analitycy z SuperData opublikowali dane podsumowujące rynek wirtualnej rozrywki w listopadzie. Zaprezentowano między innymi informacje o sprzedaży kilku istotnych gier bieżącej jesieni w dystrybucji cyfrowej.

Według ekspertów, ubiegły miesiąc był najlepszym, jeżeli chodzi o przychody z zakupów cyfrowych. Te w sumie wyniosły 11,5 miliarda dolarów - kwotę wygenerowano dzięki pełnym produkcjom, rozszerzeniom oraz mikropłatnościom.

W listopadzie najbardziej dochodowym tytułem na konsolach było Call of Duty: Black Ops Cold War, przy czym na wszystkich platformach strzelanka w dystrybucji cyfrowej znalazła 5,7 mln egzemplarzy, czyli o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie Black Ops 4. Na kolejnych miejscach podium są NBA 2K21 i Watch Dogs Legion. Na PC liderem jest dodatek Shadowlands do World of Warcraft.

Najbardziej dochodowe gry w listopadzie (źródło: SuperData)

Poinformowano również, że Assassin's Creed Valhalla w wersji cyfrowej sprzedało się w liczbie 1,7 miliona kopii, co jest o połowę lepszym wynikiem niż osiągniętym przez Odyssey w podobnym okresie. W porównaniu do poprzedniej części serii przychody wzrosły o 23 proc., ale przychody z mikropłatności spadły o 62 proc.

Dane ujawnione przez analityków wskazują też, że wydana na PS4 i PS5 gra Spider-Man: Miles Morales w dystrybucji cyfrowej rozeszła się w liczbie 663 tysięcy egzemplarzy. Rezultat jest znacznie niższy niż przypadku pierwszej części cyklu (2,2 mln sztuk), ale wyższy niż wypracowany przez Uncharted: Zaginione Dziedzictwo, a więc pozycja o porównywalnej skali.

Zobacz na YouTube

Ponadto obecnie najpopularniejszym tytułem pod względem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników jest Among Us, w które w listopadzie grało 500 tysięcy osób. Co ciekawe, posiadacze PC stanowią najmniejszą część ogólnej liczby graczy (3 proc.), ale odpowiadają za większość przychodów (64 proc.).

Zobacz także