„Wypróbowałem Google Stadia, ale opóźnienie było zabójcze” - twierdzi dziennikarz
Problem w dynamicznych grach.
Jarred Walton - dziennikarz PC Gamer - opisał wrażenia z demonstracji Google Stadia na GDC 2019. Redaktor przekonuje, że graczom, szczególnie preferującym zabawę na PC, trudno będzie przyzwyczaić się do opóźnień usługi streamingowej.
Podczas imprezy Google zademonstrowało dwie gry - Assassin's Creed Odyssey i Doom (z 2016 roku). Według Waltona, drugi tytuł lepiej naświetlał problemy z tzw. lagiem.
„Nietrudno wyczuć opóźnienie. Podczas intensywnej walki w Doom, poruszanie się, celowanie i strzelanie za pomocą myszy i klawiatury jest ociężałe, zwłaszcza w porównaniu do zabawy na wysokiej klasy PC” - napisał.
Walton przekonuje, że przez problemy z działaniem usługi zginął 5 razy na pierwszym poziomie wspomnianej strzelanki, na domyślnym poziomie trudności. „Nieustannie mijałem się z celem. Niezły sposób na zmarnowanie amunicji” - stwierdził.
Warto jednak nadmienić, że opóźnienie nie było „naturalne”. Podczas demonstracji Google zasymulowało lag, który wystąpiłby w „niedoskonałych warunkach”. Nie jest jasne, co producent rozumie przez wspomniane pojęcie.
Dziennikarz nie miał zastrzeżeń do oprawy wizualnej na Stadia - grafika prezentowała wysoki poziom.
Przypomnijmy, że usługa Google zadebiutuje jeszcze w 2019 roku, choć strona internetowa sugeruje, że nie w Polsce. Stadia to nie tylko przesyłanie rozgrywki przez „chmurę”, ale też nowe funkcje dla graczy i twórców na YouTube czy streamerów.
Źródło: PC Gamer
Stadia od Google - najważniejsze informacje:
- Stadia to platforma dla graczy od Google, premiera w 2019 roku
- Stadia Google: szybkie porównanie grafiki z PC i Xbox One
- Stadia: spojrzenie na nowy pad od Google
- Stadia zapewnia większą moc niż PS4 Pro i Xbox One X razem wzięte - twierdzi Google
- Google będzie tworzyć gry na platformę Stadia