Wyspa Cuszima sprzedaje gadżety z Ghost of Tsushima jako pamiątki
Są nawet skarpetki.
Biuro turystyczne zajmujące się promocją wyspy Cuszima korzysta z popularności Ghost of Tsushima. Odwiedzający będą mogli od piątku kupić gadżety z gry studia Sucker Punch.
W planach są t-shirty z dość nietypowym wzorem, koszule, bandana, szalik, skarpetki z godłem rodowym, kubki w dwóch kolorach, naszywki, bluzy, naklejki, a nawet pad PS4.
Wszystko to w oparciu o oficjalną licencję Ghost of Tsushima. Wyspa nie od dzisiaj korzysta na popularności gry. Najpierw fani produkcji pomogli zebrać pieniądze na naprawę uszkodzeń po przejściu tajfunu. Zgromadzona 27 mln jenów.
Dwa miesiące później reżyser i dyrektor kreatywny projektu - odpowiednio Nate Fox i Jason Connell - otrzymali tytuły dożywotnich ambasadorów Wyspy, co jest rzadkim wyróżnieniem dla osób spoza Japonii.
- Rozsławili nazwę i historię Cuszimy na cały świat w tak wspaniały sposób. (...) Cuszima pozostawała w zasadzie nieznana, więc nie wiem, jak im podziękować za przedstawienie naszej opowieści za pomocą fenomenalnej grafiki i głębokiej fabuły – mówił wtedy Hiroki Hitakatsu, burmistrz wyspy.