Występ Geoffa Keighleya w Death Stranding nie wpłynął na szereg nominacji do TGA 2019 - twierdzi dziennikarz
W grę wchodzi też relacja z Hideo Kojimą.
Death Stranding otrzymało aż dziewięć nominacji do nagród tegorocznej gali The Game Awards. Sytuacja wzbudza kontrowersje, ponieważ prowadzący galę Geoff Keighley nie tylko pojawił się w grze, ale też niejednokrotnie wspominał o przyjaźni z Hideo Kojimą. Dziennikarz tłumaczy jednak, że nie ma tu do czynienia z konfliktem interesów.
„Uczciwość tego wydarzenia to priorytet” - wyjaśnił Keighley w internetowej sesji pytań i odpowiedzi. „Nie ja wybieram nominowanych oraz zwycięzców, odpowiada za to jury, składające się z 80 redakcji z całego świata”.
„Całkowicie rozumiem obawy. Nie jest jednak możliwe, abym jako producent gali nie miał kontaktów z ludźmi z branży. Właśnie to pozwala mi tworzyć [The Game Awards]. Producenci Oscarów to zazwyczaj również producenci filmów. Ja nie tworzę gier ani nie inwestuję w nie” - dodał Keighley.
Pomysłodawca gali zaznaczył też, że znajomi twórcy gier czasami obarczają dziennikarza winą za to, że ich gry nie zdobyły nagrody, co nie zmienia idei TGA: „Muszę pozostać wierny zasadom i całemu głosowaniu, a poza tym być na tyle etyczny, by to, co tworzę, przeszło próbę czasu”.
Keighley napisał ponadto, że początkowo Kojima Productions nagrało występ dziennikarza w celach promocyjnych, ale materiału finalnie nie użyto. Dopiero później Kojima skontaktował się z Keighleyem i zapytał, czy może użyć danych z sesji motion capture (przechwytywania ruchu) i umieścić dziennikarza w grze.
Death Stranding jest nominowane do kategorii Gry Roku, Najlepszej przygodowej gry akcji, Najlepszej reżyserii, Najlepszej narracji, Najlepszego kierunku artystycznego, Najlepszej muzyki, Najlepszego udźwiękowienia oraz Najlepszego występu aktorskiego (dwie nominacje - Mads Mikkelsen i Norman Reedus).
The Game Awards 2019 odbędzie się 13 grudnia w Microsoft Theater w Los Angeles. Wśród nominowanych wyróżnia się także Control, z szansą na osiem statuetek.
Źródło: Reddit
Następnie: Prace nad melodią startową pierwszego PlayStation trwały dwa tygodnie