Wysyp strategii na PC: ogłoszono Ashes of the Singularity oraz Servo
Dwa futurystyczne RTS-y.
Gatunek strategii czasu rzeczywistego przeżywa niewielki renesans. Właśnie zapowiedziano dwie nowe, futurystyczne pozycje: Ashes of the Singularity oraz Servo.
Ten pierwszy tytuł bazuje na silniku Nitrous i technologii DirectX 12, co ma umożliwić wyświetlenie na ekranie tysięcy jednostek. Fabuła opowiada o konflikcie pomiędzy ludzkością i zbuntowaną sztuczną inteligencją - Haalee. Gracze pokierują siłami obu stron, walcząc o kontrolę nad galaktyką.
Ashes of the Singularity ma być grą „o niespotykanej wcześniej skali”. Pokierujemy tysiącami jednostek w wielkich bitwach, gdzie „jedynym celem jest zdobycie substancji napędzającej moce obliczeniowe”.
„Skala Ashes wymagała zbudowania całkiem nowego silnika” - komentuje Dan Baker z Oxide Games, czyli studia odpowiedzialnego za Nitrous. „Chcieliśmy zrobić grę, która w czasie rzeczywistym przedstawia nie tylko bitwy, ale całą wojnę, z tysiącami działających niezależnie jednostek.”
Za prace nad samą grą odpowiada Stardock, w przeszłości twórcy Galactic Civilizations czy Sins of a Solar Empire. Nie podano jeszcze daty premiery.
Nieco mniejsze w skali jest Servo, produkowane przez zespół byłych deweloperów z Ensemble (Age of Empires).
Tutaj wcielimy się w dowódcę drużyny najemników, pilotujących tytułowe maszyny - Servo. Głównym surowcem i źródłem dochodów jest tajemniczy materiał, określany jako Bloom.
W planach jest tryb sieciowej rywalizacji, kooperacja oraz kampania fabularna złożona z 25 misji. Posiadane jednostki będą przechodzić z nami z zadania na zadanie, a ważną rolę odegra usprawnianie maszyn za pomocą części maszyn zdobytych na pokonanych przeciwnikach.
Servo zadebiutuje wkrótce w programie Early Access na Steamie.