Skip to main content

Wyższy poziom trudności zmieni Baldur's Gate 3 w koszmar - ostrzegają twórcy

Różnice będą dotkliwe.

Podczas pokazu poświęconego Baldur's Gate 3 zaprezentowano sporo nowych informacji o grze. Kilka minut transmisji poświęcono poziomom trudności, które będą miały znaczący wpływ na rozgrywkę.

Najnowsza produkcja studia Larian zaoferuje trzy poziomy trudności: tryb Odkrywcy, Zbalansowany oraz Taktyczny. Twórcy sugerują jednak, by nawet doświadczeni gracze i weteranii klasycznych RPG-ów poważnie przemyśleli rozpoczęcie przygody z najwyżej zawieszoną poprzeczką.

- Musisz znać zasady - wyjaśniał producent Sven Vincke, cytowany przez serwis PCGamesN - Musisz wykorzystywać każdą możliwą przewagę, jaką znajdziesz, bo w innym razie zostaniesz zmasakrowany. Wiem, że wszyscy jesteście kozakami, i wiem, że zaczniecie grę w trybie Taktycznym, bo będzie wam się zdawało że dacie radę. A później zaczniecie płakać i narzekać, że to wina gry. Nie, to wasza wina! - dodał.

- Po prostu wróć to trybu Zbalansowanego, tak jak powinnieneś grać. Jeśli chcesz się bawić na wyższym poziomie trudności, musisz wiedzieć co robić, inaczej zostaniesz zmiażdżony. Mówię z doświadczenia - podsumował Vincke.

Na czym więc tak właściwie będzie polegało podkręcenie trudności? Jak dowiedzieliśmy się z prezentacji przykładowego starcia, tryb Taktyczny wpłynie nie tylko na statystyki, ale także liczebność, zestaw umiejętności oraz inteligencję przeciwników. Zmiany będą się tyczyć także pól bitew. Dla przykładu, w niektórych miejscach pojawią się beczki z olejem lub inne interaktywne elementy, które przeciwnicy chętnie wykorzystają przeciwko bohaterom.

Na koniec przypomnijmy, że Baldur's Gate 3 zadebiutuje na PC już 3 sierpnia obecnego roku. Miesiąc później - 6 września - odbędzie się premiera na PlayStation 5. Wydanie na konsole Xbox powinno ukazać się do końca 2023 roku, gdy twórcy uporają się z problemami związanymi z Xbox Series S.

Zobacz także