Xbox One: kompatybilność wsteczna na bazie serwerów rozproszonych „problematyczna”
Microsoft przygląda się konkurencji.
Microsoft prawdopodobnie nie zaoferuje kompatybilności wstecznej opartej na technologii serwerów rozproszonych w przypadku konsoli Xbox One.
- To bardzo fajne i bardzo problematyczne rozwiązanie. Najlepiej działa, gdy mam najmocniejsze na świecie połączenie internetowe - przyznał menedżer produktu, Albert Penello, w rozmowie z serwisem Polygon.
Panello dodał, że problemy z Internetem powodują, że Microsoft nie mógłby kontrolować ostatecznej jakości takiego rozwiązania.
- Ciężko sobie wyobrazić, że w dzisiejszych czasach, pełnych negatywnych informacji, moglibyśmy powiedzieć ludziom, że nie mogą czegoś zrobić, a jakość leży poza naszą kontrolą.
We wrześniu pisaliśmy, że producent Xbox One testował przysyłanie rozgrywki Halo 4 na Windows Phone i PC. Wprowadzenie takiego rozwiązania na szerszą skalę jest więc wątpliwe, ale firma przygląda się z uwagą poczynaniom konkurencji.
- Jestem zainteresowany, co pokażą nasi przyjaciele z Sony, jak poradzą sobie z tym problemem - mówił Panello. - Przyznaję, że jest to możliwe. Lubimy to, jesteśmy fanami „chmury”.
Sony potwierdziło już wcześniej, że w przyszłym roku zaoferuje w Stanach Zjednoczonych możliwość przesyłu rozgrywki dla PS3, PS4 i PS Vita, bazując na technologii Gaikai.