Skip to main content

Xbox One otrzyma oficjalną obsługę klawiatury i myszy w grach?

We współpracy z firmą Razer.

Microsoft współpracuje z firmą Razer, by wprowadzić na Xbox One możliwość używania klawiatury i myszy w grach - wynika z raportu przygotowanego przez Windows Central.

Portal dotarł do cyfrowej wersji prezentacji, którą koncern z Redmond przedstawił deweloperom na początku bieżącego roku. Firma planowała udostępnić twórcom oprogramowania narzędzia do obsługi wspomnianego sprzętu w kwietniu.

W pokazie uczestniczyli przedstawiciele Razera. Producent przygotował specjalną klawiaturę, którą zaprojektowano do trzymania na kolanach, siedząc na kanapie. Nie zabrakło również modelu z bogatymi opcjami dostosowania kolorów.

Podkreślono dostosowanie do zabawy na kanapie

Microsoft podkreślił, że implementacja rozwiązania w grach zależy od deweloperów poszczególnych tytułów - obsługa myszy i klawiatury nie stanie się koniecznością. Dodatkowe narzędzia pozwolą oddzielić graczy „standardowych” od tych używających zaawansowanego sprzętu, by uniknąć niesprawiedliwości w produkcjach multiplayer.

W prezentacji zwrócono uwagę, że mimo ścisłej współpracy z Razerem, na Xbox One pojawi się obsługa urządzeń wszystkich producentów, zarówno w wersji przewodowej, jak i Bluetooth. Microsoft postara się również blokować wykorzystanie nieoficjalnych myszy, które naśladują zachowanie kontrolerów.

Jak na razie, użytkownicy konsoli mogą się posługiwać sprzętem tylko przy korzystaniu z interfejsu, a jedyną grą oficjalnie obsługującą mysz i klawiaturę na Xbox One jest Minecraft w edycji Bedrock.

Gracze zostaliby podzieleni, by obyło się bez frustracji

Wdrożenie omawianej opcji pozwoliłoby na rozszerzenie wachlarza dostępnych na konsoli gier chociażby o klasyczne produkcje strategiczne. Z funkcji ucieszyliby się również gracze, którzy nie przepadają za obsługą kontrolerów podczas grania w strzelanki.

Dziennikarze Windows Central podkreślają, że choć prezentację otrzymali niedawno, plany pochodzą z początku roku. Nie wiadomo więc, czy Microsoft wciąż zamierza wprowadzić omawianą funkcjonalność na Xbox One.

Zobacz także