Xbox One w przyszłości zaoferuje deweloperom więcej mocy
10% zasobów zarezerwowano na system.
Xbox One rezerwuje 10 procent mocy na aplikacje systemowe i obsługę Kinecta, ale w przyszłości zasoby te zostaną oddane do dyspozycji deweloperem - obiecują przedstawiciele Microsoftu.
- Obecna rezerwacja zasobów zapewnia izolację pomiędzy grami i systemem, przez co ułatwia twórcom pracę. Izolacja oznacza, że zmienne obciążenia systemu nie wpłyną negatywnie na renderowanie obrazu - tłumaczy Andrew Goossen, jeden z inżynierów odpowiedzialnych za architekturę konsoli.
- W przyszłości planujemy zaoferować deweloperom więcej opcji i dostęp do tych zarezerwowanych zasobów, jednocześnie zachowując płynne działanie systemu.
Jednak w jaki sposób Microsoft zamierza zabrać moce obliczeniowe przeznaczone na system i jednocześnie zapewnić stabilność działania?
- Poza asynchronicznymi kolejkami obliczeń, Xbox One to także dwa równoległe kanały renderujące - wyjaśnia Goossen. - Takie rozwiązanie umożliwia renderowanie gier z wysokim priorytetem, jednocześnie przekazując zawartość systemu do renderowania z niskim priorytetem. GPU automatycznie kolejkuje procesy, zapewniając maksymalną przepustowość i wypełnianie „dziur” w procesie renderującym wysokiego poziomu.
Więcej informacji na temat architektury Xbox One znaleźć można w naszym wywiadzie z inżynierami Microsoftu.