Skip to main content

Xbox pyta deweloperów, dlaczego wydają gry tylko na sprzęcie konkurencji

Chce poznać ich perspektywę.

Xbox rozszerza działalność programu badawczego Xbox Research. Korporacja zamierza dotrzeć także do deweloperów, aby odnaleźć nowe, skuteczniejsze metody współpracy. Przy okazji chce też spytać, dlaczego wydają gry wyłącznie na sprzęcie konkurencji.

Firma sama zauważyła, że to właśnie ostatni punkt brzmi najciekawiej. „Być może najbardziej intrygujące jest to, że w naszym programie chętnie przyjmiemy deweloperów, którzy nie wydają swoich gier na sprzęcie Xboksa” - czytamy w komunikacie.

Jeśli tworzysz gry wideo, chcielibyśmy się z tobą skontaktować. Jeśli nie jesteś w ekosystemie Xboksa, chcielibyśmy wiedzieć dlaczego. Będąc całkowicie szczerym, jeśli korzystasz z produktów naszej konkurencji, to prawdopodobnie możesz nam przedstawić cenną perspektywę, z której wiele się nauczymy” - wyjaśnił Deborah Hendersen, dyrektor ds. doświadczenia użytkownika w Xbox Research.

Czy oznacza to, że Microsoft zamierza wypytywać twórców gier o sekretne zapiski w umowach na wyłączność z Sony lub Nintendo? Raczej nie. Jak czytamy wcześniej, rozszerzony program badawczy ma pomóc w zaprojektowaniu narzędzi i usług, dzięki którym deweloperzy poczują się „wspierani” przez Xboksa.

Chcemy otrzymać uwagi od każdego, kto pracuje nad grami lub choćby wspiera ich produkcję. Jeśli możemy ułatwić ci życie, zyska na tym cała branża” - dodała Hendersen. Niestety na razie program obejmuje tylko studia działające na terenie Stanów Zjednoczonych.

Twórcy niezbyt udanego Quantum Error otwarcie przyznali, że opóźnili premierę na Xboksach przez słabszą konsolę Series S.Zobacz na YouTube

Do programu zgłaszać mogą się wszyscy pracownicy związani z branżą gier, czy to w dziale produkcji, technikaliów czy marketingu. Skierowany jest zapewne przede wszystkim to mniejszych zespołów, ponieważ najwięksi wydawcy i tak publikują swoje gry na wszystkich najważniejszych platformach jednocześnie.

Zdarzają się też jednak kontrowersje, jak choćby przypadek gry Entoria: Last Song. Niezależne studio Jacky Greco skrytykowało Xboksa za niedbałość, przez którą trzeba było finalnie przełożyć premierę na konsolach Series X i S. Być może badania mają zapobiec powtórzeniu takiego scenariusza.

Zobacz także