Xbox Series S mało wydajny? PUBG i Devil May Cry 5 w gorszych wersjach
Brak niektórych funkcji.
- PUBG na Xbox Series S zadziała tylko w 30 FPS
- W Devil May Cry 5 na tańszej konsoli Microsoftu zabraknie ray tracingu
Twórcy PUBG i Devil May Cry 5 ujawnili szczegóły na temat wersji obu gier na nowe konsole. Uwagę zwraca fakt, że według przedstawionych informacji, edycje dedykowane Xbox Series S będą nieco gorsze od odpowiedników z pozostałych platform następnej generacji.
We wspomnianej strzelance battle royale na PS5 i Xbox Series X pojawi się tryb zabawy w 60 klatkach na sekundę. Na tańszym urządzeniu Microsoftu produkcja umożliwi jednak rozgrywkę tylko w 30 FPS, choć autorzy tytułu zaznaczają, że szukają sposobu na podniesienie płynności.
Capcom ogłosił zaś, że w Devil May Cry 5 na Xbox Series S zabraknie obsługi ray tracingu, czyli techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym - jednej z najważniejszych nowości w edycji przygotowanej z myślą o konsolach następnej generacji.
Rozwiązanie dostępne będzie na PS5 i Xbox Series X w dwóch wariantach wydajnościowych - umożliwiającym rozgrywkę w 4K i 30 FPS oraz pozwalającym na zmagania w 1080p i 60 FPS. Posiadacze urządzenia Sony otrzymają mechanikę w dniu premiery, a na platformę Microsoftu funkcja trafi w późniejszym terminie w formie darmowej aktualizacji.
Nie wyjaśniono, dlaczego Xbox Series S nie zaoferuje ray tracingu. Niewykluczone jednak, że przyczyną sytuacji - podobnie jak i niższej płynności w PUBG - jest fakt, że sprzęt jest słabszy od pozostałych konsol.