Skip to main content

Xbox Series S sprawia problemy kolejnym twórcom gier. Przygotowanie Dune Awakening na tę konsolę będzie „wyzwaniem”

I dodatkową pracą.

Funcom, czyli deweloperzy Dune: Awakening, to kolejne studio, które otwarcie przyznało, że optymalizacja gier na Xbox Series S jest sporym wyzwaniem.

Microsoft wielokrotnie starał się przekonywać, że słabsza konsola „zielonych” wcale nie jest problematyczna i że to właśnie Series S jest „bazową” konsolą (a Series X jego wzmocnioną wersją). Realia są jednak takie, że ze względu na mniejszą moc obliczeniową i mniejszą pamięć twórcy gier muszą decydować się w przypadku tego sprzętu na pewne ustępstwa - lub spędzać dodatkowy czas na optymalizacji.

Nie uciekną od tego również deweloperzy Dune: Awakening. W rozmowie z VG247 jeden z twórców nadchodzącego MMO stwierdził, że przygotowanie gry na Series S wiąże się z dodatkową - i niełatwą - pracą. Wszystko przez to, że Awakening będzie wymagającym sprzętowo tytułem, z naciskiem na ładną grafikę i wielkie bitwy między graczami.

- Jest to jeden z powodów, dla których najpierw wydamy grę na PC. Musimy dokonać wielu optymalizacji przed premierą na Xbox. Ale tak, Xbox Series S to wyzwanie - stwierdził Scott Junior, pełniący rolę dyrektora ds. produktu.

Xbox Series S też będzie musiał sobie poradzić z renderowaniem szerokich krajobrazów i wielkich bitew

Jednym z najgłośniejszych przypadków problemów z tworzeniem gier na Xbox Series S było kilkumiesięczne opóźnienie Baldur's Gate 3 na platformie Xbox. Słabsza konsola Microsoftu nie radziła sobie bowiem z obsłużeniem split screena, czyli podzielonego ekranu.

Niedawno były deweloper Naughty Dog i Rocksteady, Del Walker, stwierdził na X, że chciałby, aby „Series S nigdy nie powstało”. Choć nie podał konkretnych przykładów gier, to nazwał konsolę „irytującą do optymalizacji”.

Dune: Awakening zadebiutuje na PC na początku 2025 roku. Przybliżonej daty premiery na konsolach nie znamy.

Zobacz także