Skip to main content

Xbox Series X nie weryfikuje już dysków Xbox One przez sieć

Jedna komplikacja mniej.

Microsoft zrezygnował z sieciowego weryfikowania dysków z grami Xbox One, jeśli włączamy je na Xbox Series X w ramach systemu kompatybilności wstecznej.

Nietypowy DRM był krytykowany już wcześniej, choćby ze względu na niejasne zasady czy też fakt, że tytuły pozostawały niedostępne podczas awarii serwerów producenta konsol. Niedawna aktualizacja zmieniła to podejście i usunęła weryfikację płyt (kłopot nigdy nie istniał na Series S, które nie ma napędu).

„Tak, to prawda, od publikacji patcha 2206. Przyjrzeliśmy się danym od czasu premiery Xbox Series X/S i stwierdziliśmy, że sieciowa weryfikacja w znacznej większości przypadków nie była potrzebna” - napisała na Twitterze główna inżynierka Xboksa, Eden Marie. „Niektóre gry mogą nadal wymagać pobrania łatek przez sieć, w celu zapewnienia jak najlepszych wrażeń”.

System DRM na konsolach Microsoftu został więc nieco uproszczony, lecz nadal jest dość skomplikowany. Gracze już teraz apelują, by podobnie zaczęto traktować produkcje ściągnięte z Game Passa lub przypisane do kont z oryginalnych Xboksów.

Zobacz także