Xbox Series X/S z pełną integracją architektury RDNA 2 od AMD
Konsole wykorzystają możliwości GPU.
Microsot poinformował, że Xbox Series X/S jest jedyną platformą następnej generacji w pełni zintegrowaną z RDNA 2 - architekturą, na której bazują karty graficzne z nowych konsol i zapowiedziane wczoraj GPU od AMD.
Koncern z Redmond przekonuje, że dzięki temu urządzenia firmy wykorzystają możliwości układów, w tym sprzętowy ray tracing - technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym - używający bibliotek DirectX.
Karty na architekturze RDNA 2 pozwolą też deweloperom zastosować w grach na Xbox Series X/S funkcję Mesh Shaders, która umożliwia twórcom „manipulowanie geometrią w czasie rzeczywistym”, by zagwarantować wyższą jakość oprawy graficznej.
Inne rozwiązanie dostępne na konsolach Microsoftu to Sampler Feedback, które ładuje tylko część tekstur, jakich potrzebuje GPU do stworzenia danej sceny. Jak pisali w marcu nasi koledzy z Digital Foundry, „wczytywana jest niższej jakości mipmapa, jeśli ta w wyższej jakości nie jest dostępna”, co eliminuje skoki w czasie generowania klatek.
Platformy koncernu z Redmond mogą skorzystać też z Variable Rate Shading. Technika umożliwia deweloperom kierowanie mocy układu na obszary klatek, które zyskają najwięcej bez ogólnego spadku jakości wyświetlanego obrazu. Przełoży się to na wzrost wydajności - w Gears 5 o co najmniej 15 procent.
Xbox Series X i Xbox Series S zadebiutują na rynku 10 listopada.