Skip to main content

Xbox Series X - specyfikacja sprzętowa, porównanie grafiki z Xbox One

Microsoft odsłania karty.

Microsoft opublikował pełną i szczegółową specyfikację Xbox Series X. Najważniejsze zaprezentowane przez koncern z Redmond informacje znajdują się w poniższej tabeli.

Tak jak spodziewali się eksperci, konsolę napędza osiem rdzeni (dwie jednostki po cztery rdzenie) procesora i szesnaście wątków. Jeden rdzeń zasila główny system operacyjny.

Xbox Series X Xbox One X Xbox One S
CPU 8x rdzeń Zen 2 3.8GHz (3.6GHz z SMT) 8x rdzeń Custom Jaguar z 2.13GHz 8x rdzeń Custom Jaguar z 1.75GHz
GPU 12 TFLOPs, 52 CUs z 1.825GHz, Custom RDNA 2 6 TFLOPs, 40 CUs z 1.172GHz, Custom GCN + Funkcje Polaris 1.4 TFLOPS, 12 CUs z 914MHz, Custom GCN GPU
Pamięć 16GB GDDR6 12GB GDDR5 8GB DDR3, 32MB ESRAM
Przepustowość pamięci 10GB przy 560GB/s, 6GB przy 336GB/s 326GB/s 68GB/s, ESRAM przy 219GB/s
Pamięć wewnętrzna 1TB Custom NVMe SSD 1TB HDD 1TB HDD
Pamięć dodatkowa Karta 1TB - -
Dysk zewnętrzny USB 3.2 HDD USB 3.2 HDD USB 3.2 HDD
Napęd optyczny 4K UHD Blu-ray 4K UHD Blu-ray 4K UHD Blu-ray
Cel wydajności 4K w 60fps - do 120fps 4K w 30fps - do 60fps 1080p w 30fps - do 60fps

Szczegółowa (pełna) specyfikacja już wkrótce, wraz z tłumaczeniem analizy Digital Foundry.

Poniżej zaś znajduje się narzędzie porównujące te same sceny na Xbox One X i S (1080p) oraz Series X (4K):

Xbox Series X - natywny render 4K
Xbox One X/Xbox One S 1080p
Gears of War Ultimate to jedna z gier, która zostanie ulepszona wizualnie na Series X.
Xbox Series X - natywny render 4K
Xbox One X/Xbox One S 1080p
Gears of War Ultimate to jedna z gier, która zostanie ulepszona wizualnie na Series X.
Xbox Series X - natywny render 4K
Xbox One X/Xbox One S 1080p
Gears of War Ultimate to jedna z gier, która zostanie ulepszona wizualnie na Series X.
Xbox Series X - natywny render 4K
Xbox One X/Xbox One S 1080p
Gears of War Ultimate to jedna z gier, która zostanie ulepszona wizualnie na Series X.

Microsoft obiecuje czterokrotnie większą wydajność względem Xbox One X - zarówno biorąc pod uwagę jeden rdzeń, jak i całą moc obliczeniową. Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry twierdzą, że szybkość CPU robi duże wrażenie, przy czym maksymalna częstotliwość wynosi 3.8 GHz.

Konsola zaoferuje 12 teraflopsów - taką moc producent założył od samego początku.

- Aby obsłużyć 4K w 60 i 120 FPS-sach, potrzebowaliśmy dwa razy większej mocy niż Xbox One X (...) - twierdzi Andrew Goossen, architekt konsoli. - Założyliśmy więc, że celem jest dwa razy więcej surowych teraflopsów, bo wiedzieliśmy, że usprawnienia architektury wyniosą wydajność na jeszcze wyższą niż podwójną.

Następnie: Kontroler Xbox Series X także dla mniejszych dłoni - wszystko o padzie nowej konsoli

Zobacz także