Xbox Seriex X - gry ze wstecznej kompatybilności zadziałają nawet w 120 FPS
Skorzystają też z funkcji dysku SSD.
Microsoft ujawnił nowe szczegóły na temat wstecznej kompatybilności w Xbox Series X. Firma obiecuje, że w dniu premiery urządzenie pozwoli uruchamiać „tysiące” produkcji ze starszych konsol koncernu.
Przygotowano też rozwiązania, które w wybranych tytułach dwukrotnie podniesie liczbę wyświetlanych klatek na sekundę: z 30 do 60 oraz z 60 do 120. Ponadto niektóre pozycje zadziałają w wyższej rozdzielczości niż na pierwotnej platformie - nawet w 4K - i skorzystają z filtrowania anizotropowego, które zwiększy jakość obrazu.
Microsoft zapewnia, że każda gra ze wstecznej kompatybilności uruchomi się natywnie na Xbox Series X, używając „pełnej mocy” procesora, układu graficznego i SSD. Tytuły osiągną więc maksymalną wydajność, z myślą o których je oryginalnie zaprojektowano, lub wyższą. Wszystkie produkcje - także z Xbox 360 - otrzymają obsługę techniki HDR.
Starsze pozycje skorzystają również z unikalnych funkcji nadchodzącej konsoli. Nie zabraknie więc skróconych czasów ładowania i opcji szybkiego wznawiania, dzięki czemu sprzęt przywróci rozgrywkę w dowolnym miejscu.
„[Xbox Series X] jest najpotężniejszą i najbardziej kompatybilną konsolą w historii” - zapewnia Microsoft. Firma podkreśla, że zaoferowanie możliwości uruchamiania produkcji z wcześniejszych platform na nowym urządzeniu stanowiło duże wyzwanie ze względu na odmienną architekturę sprzętów poprzednich generacji.
Koncern z Redmond prosi również graczy o nadsyłanie sugestii dotyczących gier, które mogłyby trafić do programu wstecznej kompatybilności. Zaznacza jednak, że dodanie określonego projektu zależy od szeregu czynników, w tym kwestii licencyjnych.
Źródło: Microsoft