Xbox stawia na multiplatformowość ze względu na młodszych graczy. Chodzi o przyzwyczajenia „Gen Z”
Przyznaje Phil Spencer.
Phil Spencer - szef działu Xboxa w Microsofcie - w niedawnym wywiadzie wyjaśnił dokładne powody stojące za obraną przez firmę strategią multiplatformowości. Biznesmen uważa, że wydawanie gier ekskluzywnych staje się coraz mniej opłacalne, a dodatkowo stoi w sprzeczności z przyzwyczajeniami młodszych odbiorców.
Jak przyznał Spencer w rozmowie z redakcją serwisu Polygon, obecnie stworzenie gry „może kosztować nawet 300 milionów dolarów”. Jednocześnie im większy budżet produkcji, tym mniej opłacalne jest wypuszczanie jej na tylko jednej platformie - multiplatformowa premiera i dotarcie do szerszej grupy odbiorców sprawia, że łatwiej jest zwrócić koszty produkcji i zacząć generować zyski.
Drugim, niemniej istotnym powodem, są przyzwyczajenia młodszych graczy należących do tzw. Pokolenia Z. „Podejście, że Xbox powinien być jedynym urządzeniem podpiętym do telewizora, jest czymś, czego nie widzimy w badaniach nad Pokoleniem Z. Wynika to z faktu, że dla nich wszystko jest multiplatformowe. Część z nich ma iPhona, a ktoś inny telefon z Androidem, ale oboje mają dostęp do tych samych gier i aplikacji” - tłumaczy szef Xboxa.
„Wciąż można pobrać TikToka na każdy z systemów, przynajmniej na razie. Wszystkie rzeczy, z których korzystają młodzi, są dostępne wszędzie. Dlatego też w Xboxie zdecydowaliśmy się na zwrot w stronę rozwijania marki. Staramy się przyciągać i utrzymywać zainteresowanie młodszych odbiorców, budując w nich przekonanie, że »Xbox jest miejscem, w którym znajdę wszystkie fajne gry, jakich szukam«” - podsumowuje Spencer.
Przypomnijmy, że na ten moment dwie ekskluzywne gry Xboxa trafiły na platformy konkurencji, podczas gdy dwie kolejne zostaną wydane w najbliższym czasie. Od lutego na Nintendo Switch, PS4 oraz PS5 dostępne jest Pentiment od studia Obsidian, a 19 marca rytmiczny slasher Hi-Fi Rush trafił na PlayStation 5. W kwietniu zagramy też w Grounded na Switchu, PS4 i PS5, natomiast od 30 kwietnia na PlayStation 5 będzie dostępne pirackie Sea of Thieves.