Xbox wkrótce ruszy z własnym sklepem mobilnym. Powalczy z Google Play i App Store
Początkowo... bez aplikacji mobilnej.
Xbox już od dłuższego czasu wspominał o planach otwarcia własnego cyfrowego sklepu mobilnego na wzór Google Play i App Store od Apple, ale teraz poznaliśmy szczegóły i datę startu. Platforma ruszy w lipcu.
Źródłem wieści jest sama Sarah Bond - szefowa marki Xbox - z którą rozmawiał Bloomberg Tech. Najbardziej interesujący jest fakt, że sklep... nie będzie miał dedykowanej aplikacji, przynajmniej początkowo. Dostęp uzyskamy przez przeglądarkę internetową.
„Zamierzamy zacząć od sieci, a robimy to, ponieważ to pozwala nam uzyskać doświadczenie, które będzie dostępne na wszystkich urządzeniach, we wszystkich krajach, bez względu na wszystko i niezależnie od zasad narzucanych przez sklepy z zamkniętymi ekosystemami” - tłumaczy Bond, mając zapewne na myśli sklep Apple.
Początkowo na mobilnej platformie Xbox ukażą się gry first-party - Bond wspomina o Candy Crush i Minecrafcie, można też zapewne oczekiwać Call of Duty Mobile. W bliżej niesprecyzowanej przyszłości Microsoft otworzy się na partnerów, by uzyskać „prawdziwe crossplatformowe doświadczenie skoncentrowane wokół urządzeń mobilnych”.
Sklep powstanie głównie dla gier, ale ma oferować też inne funkcjonalności i opcje. Szczegóły nie są znane, ale Bond wspomina o platformie, która „jest prawdziwie dostępna na różnych urządzeniach - gdzie to, kim jesteś, twoja biblioteka, twoja tożsamość, twoje nagrody podróżują z tobą, a nie są zamknięte w jednym ekosystemie”.