xCloud nie uśmierci konsol - zapewnia Microsoft
To dodatek, a nie sprzęt zastępczy.
Pomimo inwestycji w xCloud - usługę streamingową, która rzekomo pozwoli grać na każdym urządzeniu, w „konsolowej” jakości - Microsoft nie przestanie zajmować się tradycyjnymi konsolami.
- Nie idźmy w ekstremum. Tworzę konsole od 15 lat, a firma nie zamierza zrezygnować z tego biznesu - uspokaja w rozmowie z Eurogamerem Kareem Choudhry, wiceszef działu odpowiedzialnego za „chmurę” w Microsofcie.
- Kochamy nasze konsole, kochamy ten interes i jesteśmy bardzo dumni, że mamy najmocniejszy sprzęt dla graczy na rynku. Zajmujemy pozycję lidera i spróbujemy ją utrzymać.
Choudhry twierdzi, że za kilka lat opcją „premium” nadal będzie posiadanie konsoli, a xCloud stworzono dla osób, które z jakiegoś powodu nie mają odpowiednio mocnego sprzętu do grania.
- Każdy chce usłyszeć o śmierci konsol i pewnie byłby z tego świetny nagłówek do artykułu, ale my tak nie myślimy - dodał przedstawiciel Microsoftu.
Nad usługami rozgrywki w „chmurze” pracuje coraz więcej znaczących firm technologicznych. Sony rozwija PlayStation Now, Google ujawniło Stadia, a własne usługi streamingowe zapowiedział też Verizon i Amazon.
Zasada działania platform do strumieniowania jest niezmienna w każdym przypadku - serwery usługodawcy będą wykonywać wszystkie obliczenia (odciążając urządzenie), a użytkownik otrzyma jedynie gotowy obraz przesłany na ekran.